Siyasal iletişimde sosyal medya kullanımı: 2018 Cumhurbaşkanı seçimi örneğinde adaylar üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siyasal iletişim, bir siyasi kurumun ya da siyasi liderin siyasi görüş ve düşünceleri çerçevesinde kamuoyunu ikna etmek amacıyla çeşitli araçlar vasıtasıyla gerçekleştirmiş olduğu bir iletişim türüdür. Siyasal iletişim süreklilik isteyen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bir siyasi lider ve partinin rekabet halinde olduğu diğer aday ve partilerden kendilerini öne çıkarmak için etkin bir şekilde siyasal iletişimin içinde yer almaları gerekmektedir.Günümüzde internet ile birlikte geleneksel medya yerini yeni medyaya bırakmıştır. Çünkü yeni medya ile birlikte insanlar artık var olan bilgilere daha hızlı bir şekilde ulaşarak çift yönlü bir iletişim sağlayabilmektedir. Yeni medyanın bu gibi özelliklerinden yararlanarak kamuoyunu daha etkileyici bir şekilde ikna etme avantajı da siyasi parti ve siyasi liderler adına çok önemli olmuştur. Dolayısıyla sosyal medya, siyasal aktörler tarafından etkili bir siyasal araç olarak seçim süreçlerinde kullanılır hale gelmiştir.Politik adayların siyasal iletişim süreçlerinde sosyal medya kullanımının konu edinildiği bu tez çalışmasında, 2018 yılı Cumhurbaşkanlığı seçiminde aday olup ilk dörde giren Recep Tayyip Erdoğan, Muharrem İnce, Meral Akşener ve Selahattin Demirtaş'ın 23 Mayıs – 24 Haziran 2018 tarihleri arasında sosyal medya mecralarını ne şekilde kullandıklarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Cumhurbaşkanlığı sistemine geçiş sonrası ilk seçimler olması ve kadın bir cumhurbaşkanı adayın varlığı nedeniyle önem kazanan bu araştırma kapsamında, her ne kadar adayların resmi Twitter, Facebook ve Instagram hesapları incelenmiş olsa da -sosyal medyadaki paylaşımların önemli oranda benzerlik göstermesi dolayısıyla- Twitter'daki siyasi paylaşımları içerik analizine tabi tutulmuştur. Twitter gönderileri kategorilendirilerek seçim süreci boyunca hangi konulara vurgu yaptıkları, ne tür paylaşımlara yer verdikleri ve kimlere yönelik nasıl bir retorik kullandıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, adayların sosyal medyada ağırlıkla miting, sohbet- program, etkinlik bilgi duyurusu, hükümet propagandası yapma amacına yönelik içerik paylaştıkları görülmektedir. Adaylar törensel retorik türüyle birlikte pathos ikna bileşenini ağırlıklı olarak tercih etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Retorik, 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimi Political communication is a type of communication carried out by a political institution or political leader through various means in order to convince the public within the framework of their political views and opinions. Political communication is a phenomenon that demands continuity. A political leader and other candidates and parties in which the party is in competition need to be involved in political communication effectively in order to make themselves stand out.Today, with the internet, traditional media has been replaced by new media. Because with new media, people can now access existing information more quickly and provide a two-way communication. The advantage of making use of such features of the new media to convince the public more impressively has also been crucial for political parties and political leaders. Social media has therefore become used by political actors as an effective political tool in electoral processes.June May 23 – June 24, 2018, it is aimed to determine the use of social media channels by Recep Tayyip Erdoğan, Muharrem Ince, Meral Akşener and Selahattin Demirtaş who were candidates in the presidential election of 2018.the aim of this thesis is to determine the use of social media media between the dates of May 24, 2018. In this research, which is important because of the first post-presidential elections and the presence of a female presidential candidate, political shares on Twitter were subject to content analysis, although official Twitter, Facebook and Instagram accounts of candidates were examined - due to the significant similarity of social media shares. During the election process, Twitter posts were categorized to determine which topics they emphasized, what kind of posts they included, and what kind of rhetoric they used for whom. According to the findings, the candidates share content on social media mainly for the purpose of rallies, chat - programs, event information announcements, government propaganda. Candidates have predominantly favored the pathos persuasion component along with the kind of ceremonial rhetoric.Keywords: Political Communication, Social Media, Rhetoric, 2018 Presidential Election
Collections