Show simple item record

dc.contributor.advisorAtik, Abdulkadir
dc.contributor.authorÖzbayrak, Uğur
dc.date.accessioned2023-09-22T12:47:09Z
dc.date.available2023-09-22T12:47:09Z
dc.date.submitted2022-06-24
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743419
dc.description.abstractÇalışmadaki asıl amaç sanat filmi kuramı içerisinde Yeşim Ustaoğlu sinemasını incelemektir. 1990'lı yıllarda sinema hayatına başlayan Ustaoğlu ilk olarak Otel (1991) filmi ile dikkatleri üzerine çekmiş, İz filmi ile de film festivalleri içinde önemli bir yeri olan Film Festivali'nde (İstanbul) En İyi Filim ödülüne layık görülmüştür. Adını 1999 tarihinde çektiği Güneşe Yolculuk filmi ile duyurmuştur. Güneşe Yolculuk Türkiye ile beraber neredeyse bütün ülkelerde vizyona girdi ve festivallerin aranan filmlerinden biri oldu. Berlin Film Festivali'nde Altın Melek dâhil olmak üzere üç ödüle birden layık görüldü. Yaşadığı zamanın önünde filmler çeken Ustaoğlu, aynı titizliği yine çokça beğenilen, neredeyse tüm festivalleri dolaşan Rumların Karadeniz'den göçünü anlattığı Bulutları Beklerken (2003) ile sürdürdü. Ustaoğlu Pandora'nın Kutusu filmiyle politik, toplumsal filmlerden daha çok kişisel olarak aileye, bireye dönük konulara geçti ancak özünde çokça benzerlik taşıyan sinemasında kavramları daha da güçlendirerek öne çıkardı. Araf (2012) ve son olarak Tereddüt (2016) filmleriyle yoluna devam etmiştir. Yeşim Ustaoğlu filmleri için duyarlı, gerçekçi, yalın ve şiirsel gibi tanımlamalar kullanılabilir.Anahtar Kelimeler: Yeşim Ustaoğlu, Sinema, Sanat Filmi.
dc.description.abstractMain purpose of study Yeşim Ustaoğlu cinema in art film theory. Ustaoğlu, who started his cinema career in 1990s, first attracted attention with his film Otel (1991). He made his name in 1999 with the film Journey to the Sun. Journey to the Sun's vision sought the input and festivals in almost all countries together with Turkey was one of the films. He It was the Berlin Film Festival, where it won three awards., including the Golden Angel. Ustaoğlu, who made films in front of his time, continued the same meticulousness with the Waiting for the Clouds (2003), where he described the immigration of Greek Cypriots from almost all festivals. With Ustaoğlu Pandora's Box, he moved from political to social issues to personal, family, and individual issues, but he further strengthened the concepts in his cinema, which was very similar in essence. Araf (2012) and finally Tereddüt (2016).Definitions such as sensitive, realistic, simple and poetic can be used for Yeşim Ustaoğlu films.Keywords: Yeşim Ustaoğlu, Cinema, Art Film.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleTürk sinemasında sanat filmi olgusu: Yeşim Ustaoğlu örneği
dc.title.alternativeThe case of art film in turkish cinema: The example of Yeşim Ustaoğlu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-06-24
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmUstaoğlu, Yeşim
dc.subject.ytmArt cinema
dc.identifier.yokid10181637
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669314
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess