Futbolda taraftar şiddeti eril dil kullanımı: Türkiye'deki futbol takımlarının kurumsal twitter hesaplarına netnografik inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızla yaşanan teknolojik gelişmeler, veri tabanlarındaki değişimler bireyleri internet kullanımında daha aktif hale getirmiştir. İnternetin sadece veri akışı değil, aynı zamanda çift yönlü iletişim sağlamasıyla birlikte sosyal ağlar kurulmuş ve kullanımı yaygınlaşmıştır. Yaşanan teknik gelişmeler, sosyal ağların kullanımındaki artış birçok alanı etkilemiştir, bunlardan birisi de futboldur. Sunduğu imkânlar futbol izleyicisinin stattaki aktifliğini sosyal medyaya taşımıştır. Taraftar sesini sadece tribünde duyuruyorken, sosyal medya ile dilediği zaman taraftarlık yapma fırsatına kavuşmuştur. Statta tezahüratlarla takımının yanında olan taraftar sosyal medyada ilgili paylaşımlara yorum yaparak taraftarlığını yaşamaktadır. Taraftarın stadyumda kullandığı dildeki erillik yapılan yorumlara da yansımaktadır. Bu çalışmanın araştırma amacı, futboldaki taraftar şiddetin sosyal medya kanalıyla varlık gösterdiğine dikkat çekmektir. Taraftarın, ölçüsüz bir şekilde takımına bağlılık duymasının bir etkisi olan sözlü şiddetin, sosyal medya yoluyla sınırsız yaşanması sorununa odaklanarak tez çalışmasında dört takımın Twitter hesapları incelenmiştir. Çevrimiçi bir araştırma yöntemi olan Netnografi yöntemiyle bulgular toplanmıştır. İncelenen paylaşımlara birden fazla argo ve küfür içeren yorumların yapılması takımları sözlü şiddete meyilli taraftarların takip ettiğini sonucunu vermiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Futbol, Hegemonik Erkeklik, Eril Dil, ABSTRACTRapid technological developments and changes in databases have made individuals more active in internet use. With the Internet not only providing data flow but also providing two-way communication, social networks have been established and their use has become widespread. Technical developments and the increase in the use of social networks have affected many fields, one of which is football. The opportunities it offers carried the activity of the football audience in the stadium to social media. While the fans made their voices heard only in the stadium, they had the opportunity to be a fan whenever they wished through social media. The supporters who are with the team with the statta cheering live in favor of commenting on the relevant posts on social media. The fan, who is next to his team with cheering at the stadium, is in favor of commenting on related posts on social media. The masculinity of the language used by the fans in the stadium is also reflected in the comments made. The research aim of this study is to draw attention to the presence of supporter violence in football through social media channels.Focusing on the problem of experiencing unlimited verbal violence through social media, which is an effect of the fans' disproportionate commitment to their team, Twitter accounts of four teams were examined in the thesis study. Findings were collected using the Netnography method, which is an online research method. Commenting on the posts that contain more than one slang and swearing has concluded that supporters inclined to verbal violence follow the teams.Keywords: Social Media, Football, Hegemonic Masculinity, Masculine Language,
Collections