Sosyal medya bağımlılığının kişilik tipleri ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sosyal medya bağımlılığı ile kişilik tipleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Aynı zamanda sosyal medyada geçirilen süre ve sosyal medya bağımlılığının öğrencilerin ders çalışma, derse devam ve not ortalamaları ile ilişkisi incelenmiştir. Bu bağlamda kişilik tiplerini ölçmek amacı ile Beş Faktör Kişilik Ölçeği, sosyal medya bağımlılığını ölçmek amacı ile Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Sosyal medya bağımlılığı ile beş faktör kişilik tipleri arasındaki ilişkinin tespiti için yapılan testlerin sonucunda sosyal medya bağımlılığının faktörlerinden `sanal tolerans` ile beş faktör kişilik tipleri alt boyutlarından sorumluluk, yumuşak başlılık ve nevrotiklik arasında ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Aynı zamanda sosyal medya bağımlılık ölçeğinin bir diğer faktörü olan `sanal iletişim` ile yumuşak başlılık ve nevrotiklik alt boyutları arasında bir ilişki görülmüştür. Sosyal medya bağımlılığı bulunan öğrencilerin nevrotik kişilik tipine yatkın olduğu, yumuşak başlılık ve sorumluluk kişilik tiplerine sahip olmadığı gözlemlenmiştir. The purpose of this research is to determine the relationship between social media addiction and personality types. At the same time, the relationship between time spent on social media and social media addiction to students' study, attendance and grade point averages were examined. In this context, Five Factor Personality Scale was used to measure personality types, Social Media Addiction Scale was prepared to measure social media addiction and Personal Information Form prepared by the researcher. As a result of the tests conducted to determine the relationship between social media addiction and five-factor personality types, it was observed that there was a relationship between `virtual tolerance`, which is one of the factors of social media addiction, and responsibility, soft-headedness, and neuroticity in the five-factor personality types sub-dimensions. At the same time, there was a relationship between `virtual communication`, another factor of the social social media addiction scale, and the sub-dimensions of mildness and neuroticism. It has been observed that students with social media addiction are prone to neurotic personality type and do not have mildness and responsibility personality types.
Collections