Lüks marka ürünleri satın alma niyetinde, kişisel değerlerin, moda yaşam tarzının ve lüks marka algısının rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmeler arasında artan rekabet ortamında pazarlamacılar, tüketicilerin satın alma niyetlerinin altında yatan nedenlere daha çok önem vermeye başlamışlardır. Özellikle tüketicilerin kişisel özellikleri, yaşam tarzları, lüks marka algısı ve gösteriş özellikleri, satın alma niyetinin nedenlerini araştırmada oldukça önemlidir. Artan teknolojik gelişmeler, kitle iletişim araçları, sosyal medyanın yoğun olarak kullanılması insanların birbirlerini daha fazla takip etmesine neden olmuştur. Bu değişimler ile birlikte tüketiciler, gösterişçi ve lüks tüketime daha çok ilgi göstermeye başlamışlardır.Bu çalışmada, kişisel özelliklerin, moda yaşam tarzının ve lüks marka algısının, satın alma niyeti üzerindeki etkisi incelenirken, aynı zamanda, gösteriş özelliklerinin de moderatör (düzenleyici) rolü araştırılmıştır. Çalışmada verilerin toplanması için 664 kişiye anket yöntemi uygulanmış olup, verilerin analizi için SPSS ve AMOS programları kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, kişisel özelliklerin, moda yaşam tarzının ve lüks marka algısının, satın alma niyetini pozitif yönde etkilediği ve gösteriş özelliklerinin de, moderatör (düzenleyici) rolü olduğu ortaya çıkmıştır. In today's increasing competition environment, marketers have started to pay more attention to the reasons underlying the purchasing intentions of consumers. Especially the personal characteristics, lifestyles, luxury brand perception and vanity characteristics of consumers are very important in researching the reasons for purchase intention. Increasing technological developments, mass communication tools and intensive use of social media have caused people to follow each other more. With these changes, consumers have begun to show more interest in ostentatious and luxurious consumption.In this study, while the effect of personal characteristics, fashion lifestyle, and luxury brand perception on purchase intention were examined, the moderator role of vanity features was also investigated. In the study, the survey method was applied to 664 people to collect the data, and SPSS and AMOS programs were used for the analysis of the data. As a result of the study, it was found out that personal characteristics, fashion lifestyle, and luxury brand perception positively affect purchase intention, and vanity features have a moderator role.
Collections