Adrienne Kennedy'nin Funnyhouse of a Negro ve The Owl Answers adlı oyunlarında kesişimsellik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Afrikalı-Amerikalı kadın oyun yazarlarından Adrienne Kennedy'nin Funnyhouse of a Negro ve The Owl Answers adlı yapıtlarının kesişimsel bakış açısıyla açıklanması amaçlanmaktadır.Çalışma üç ana bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kesişimsellik ve kesişimsellik bağlamında edimsellik ve kimlik kavramları açıklanmaya çalışılacaktır. İkinci bölümde 1960 sonrası dönemde Siyahi Tiyatro ve Adrienne Kennedy'nin bu dönemdeki yeri ve önemi ele alınacak olup, üçüncü bölümde Adrienne Kennedy'nin Funnyhouse of a Negro ve The Owl Answers adlı yapıtları kesişimsellik ışığında incelenecektir. Kesişimsellik, siyahi kadın oyun yazarları tarafından yazılmış önemli Afrikalı-Amerikalı tiyatro oyunları arasında yer alan Funnyhouse of a Negro ve The Owl Answers adlı yapıtlarını incelemede en verimli yöntemlerden biri olup, oyunların içerdiği kimlik karmaşalarını açığa çıkaracaktır. The aim of this study is to analyze the works of African-American playwright Adrienne Kennedy, Funnyhouse of a Negro and The Owl Answers, through intersectionality.The study consists of three main chapters. In the first chapter, intersectionality and the concepts of performativity and identity are explained within the context of intersectionality. In the second chapter, the role and importance of Adrienne Kennedy in the period after 1960 is discussed. In the third chapter, Adrienne Kennedy's plays, Funnyhouse of a Negro and The Owl Answers, are analyzed in the light of intersectionality. Intersectionality is one of the most productive ways to analyze the plays, Funnyhouse of a Negro and The Owl Answers, which are among the important African-American theater plays written by black female playwrights, and will reveal the identity confusions contained in the plays.
Collections