Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün e-devlet uygulamalarına ilişkin hizmet veren ve hizmet alanların memnuniyet düzeylerine yönelik bir analiz: Erzurum merkez tapu müdürlükleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün E-devlet uygulamalarına karşı duyulan memnuniyet düzeyini hizmet veren ve hizmet alanlar açısından ölçmek ve demografik değişkenlerin memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkilerini irdelemek amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini Erzurum ili merkezinde hizmet veren Yakutiye, Palandöken ve Aziziye Tapu Müdürlükleri çalışanları ve bu müdürlüklerden hizmet alan 18 yaş üstü vatandaşlar oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında 44 hizmet veren personele ve 350 hizmet alan vatandaşa ulaşılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak literatür taraması sonrası hizmet veren ve hizmet alanlara ayrı ayrı anket formları oluşturulmuştur. Bu anket formları katılımcıların demografik özelliklerinin yanı sıra E-devlet uygulamalarına ait haberdar olma dereceleri ve memnuniyet düzeylerinin yer aldığı soruları içinde barındırmaktadır. Verilerin analizi sürecinde frekans analizi, ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi analiz yöntemleri kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda hizmet veren ve hizmet alanların genel itibariyle Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün E-devlet uygulamalarına karşı memnuniyet düzeyi ortalamalarının yüksek olduğu görülmüştür. Yapılan analizler neticesinde hizmet verenlerin ve hizmet alanların E-devlet uygulamalarına yönelik memnuniyet düzeyleri üzerinde demografik özelliklerin belirleyici olduğu değişkenler tespit edilmiştir. Çalışma ve yapılan analizler neticesinde kurumun E-devlet ile ilgili tanıtımlarının artırılması, vatandaşların geneline ilişkin kabul görebilecek yazılım ve programların geliştirilmesi, hizmet veren personelin teknik destek ve donanımın arttırılması, E-devlet uygulamalarının güvenlik seviyesi ile ilgili çalışmalar yapılması, uygulamaları hiç kullanamayan vatandaşlar için yardım masası kurulması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: E -Devlet, E-devlet Uygulamaları, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü In this study, it is aimed to measure the level of satisfaction with the e-government applications of the General Directorate of Land Registry and Cadastre in terms of service providers and service users and to examine the effects of demographic variables on satisfaction levels. The universe of this study consists of the employees of Yakutiye, Palandöken and Aziziye Land Registry Directorates serving in the city center of Erzurum and citizens over the age of 18 who receive service from these directorates. Within the scope of the study, 44 service personnel and 350 service recipient citizens were reached. In the study, after the literature review as a data collection tool, separate questionnaires were created for service providers and service recipients. These questionnaires include questions about the demographic characteristics of the participants, as well as their level of awareness and satisfaction with e-government applications. In the process of data analysis; Analysis methods such as frequency analysis, mean, standard deviation, independent sample t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used.As a result of the study, it has been observed that the average level of satisfaction with the e-government applications of the General Directorate of Land Registry and Cadastre is high in general for the service providers and service recipients. As a result of the analyzes made, the variables that demographic characteristics are determining on the satisfaction levels of service providers and service recipients for e-government applications have been determined. As a result of the studies and analyzes, increasing the promotion of the institution on e-government, developing software and programs that can be accepted by the general public, increasing the technical support and equipment of the serving personnel, and workinge at the security levelon in e-government applications; in addition, it is recommended to establish a help desk for citizens who cannot use the applications at all.Keywords: E-Government, E-Government Applications, General Directorate of Land Registry and Cadastre
Collections