Gastronomi turizmi kaynağı olarak gastronomi rotaları: Schleswig-Holstein Peynir Rotası örneği üzerinden Kars Peynir Rotası model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda gastronomi turizmi potansiyeline sahip bölgeler bu varlığını değerlendirmek için çeşitli arayışlar içerisine girmiştir. Gastronomi zenginliğiyle öne çıkan bölgelerin gastronomi turizmi potansiyelinin değerlendirilebilmesi ve gastronomi turizmi destinasyonu olarak pazarlanabilmesi amacıyla ilgili alanın gastronomi turizmi kaynaklarının etkin kullanılması gerekmektedir. Bu kapsamda araştırma Kars'ta bir peynir rotasının geliştirilmesi aracılığıyla bölgede yeni bir gastronomi turizmi kaynağı oluşturulması üzerine odaklanmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışmada gastronomi rotaları bağlamında peynir rotası geliştirmek için gerekli olan teorik altyapının oluşturulması adına substantif bir teorik modelin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.Çalışmada araştırma deseni olarak Temellendirilmiş Kuram yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veri setinin analizi için sürekli karşılaştırma tekniği ile üç aşamalı kodlama yöntemi ve kodlardan teoriye modeli kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları kapsamında Peynir Rotası Geliştirme Teorik Modeli'ni oluşturan `Araştırma-Planlama, Örgütlenme, Girişimciliği Değerlendirme, Gastronomi Turizmi Kaynaklarını Değerlendirme, Alternatif Turistik Kaynakları Değerlendirme, Markalaşma, Uygulama-Kapasite Geliştirme, Tanıtım ve Pazarlama, Hatırlanabilir Deneyim Yaratma ve Sürdürülebilirliği Sağlama` şeklinde 10 adet kategori ortaya çıkmıştır. Geliştirilen kategoriler sonrası substantif özellikte ve `Peynir Rotası Geliştirme Teorik Modeli` adında teorik bir model oluşturulmuştur. In recent years, regions with gastronomic tourism potential have entered into various quests to evaluate this existence. Gastronomy tourism resources should be used effectively in order to evaluate the gastronomic tourism potential of the regions that stand out with their gastronomic richness and to market them as a gastronomic tourism destination. Therefore, the research focuses on creating a new source of gastronomic tourism in the region through the development of a cheese route in Kars. In the study, it is aimed to develop a substantive theoretical model in order to establish the theoretical infrastructure necessary to develop a cheese route in the context of gastronomy routes.The Grounded Theory approach was adopted as the research design in the study. For the analysis of the data set obtained within the scope of the research, a three-stage coding method with the continuous comparison technique and the codes-to-theory model were used. Within the scope of the findings of the research, 10 categories were created. These categories are named as `Research-Planning, Organizing, Evaluating Entrepreneurship, Evaluating Gastronomy Tourism Resources, Evaluating Alternative Touristic Resources, Branding, Implementation-Capacity Building, Promotion and Marketing, Creating Memorable Experience and Ensuring Sustainability`. After the categories developed, a substantive theoretical model named `Cheese Route Development Theoretical Model` was created.
Collections