Dünyada ve Türkiye'deki halkla ilişkiler meslek örgütlerinin web sitelerinin diyalojik iletişim düzeylerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler hayatın birçok alanınıetkilemiştir. Halkla ilişkiler uygulamalarının da bu değişimlere uyum sağlamasıkaçınılmaz olmuş ve dijital bir platforma taşınmıştır. Geçmişten günümüze dek halklailişkiler alanı için birçok tanım yapılmıştır. Yıllarca kurumu tanıtmak ve kurumunfaaliyetlerini halka kabul ettirmek için bir araç olarak tanımlanan halkla ilişkiler 20.Yüzyılın son çeyreğinde yeni bir bakış acısı olan ilişkisel perspektifi benimsemiştir.İlişkisel perspektif, kurum ile paydaşları arasında karşılıklı ve kalıcı ilişkilerin tesisedilmesini savunmaktadır. İlişkisel perspektifin günümüzdeki en güçlü temsilcisi olarak`diyalojik ilişki` yaklaşımı karşımıza çıkmaktadır. Diyalojik iletişim teorisi, kurum ilepaydaşları arasında diyalog temelli ilişkilerin kurulması ve sürdürülmesi fikriyleşekillenmektedir. Günümüzde en önemli mecra olan internet, kurumlara diyalojikiletişimin kurulmasında çok ciddi fırsatlar sunmaktadır. Ancak her ne kadar internettaraflar arasında karşılıklı etkileşime imkân tanıyor olsa da gerçek anlamda bir diyalojikiletişim, kurumların kendilerini bu yeni ortamın interaktif özelliğine görekurgulamasıyla mümkün olabilir. Günümüzde hemen hemen her kurumun web sitesibulunmaktadır. Fakat internetin sunduğu fırsatlardan yararlanabilmek için bu websitelerinin kurumlar tarafından hem biçimsel hem de içeriksel olarak doğru kullanılıyorolması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı son yıllarda halkla ilişkiler alanında önplana çıkan diyalojik iletişimin, halkla ilişkiler meslek örgütleri tarafından internetortamında nasıl ve ne düzeyde uygulandığını saptamaktır. Çalışma kapsamında GlobalAllianceve Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği'ne (IPRA)üye olan halkla ilişkilermeslek örgütlerinin web sitelerinin diyalojik iletişim düzeyleri incelenmiştir. Sonuçolarak halkla ilişkiler meslek örgütlerinin web sitelerinin diyalojik iletişim düzeylerinindüşük olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Diyalojik İletişim, Halkla İlişkiler Developments in new communication technologies have affected many areas oflife. It was inevitable for public relations practices to adapt to these changes and movedto a digital platform. From past to present, many definitions have been made for thefield of public relations. In the last quarter of the 20th century, public relations whichhas been defined as a tool to promote the institution and have its activities accepted bythe public, has adopted a relational perspective which is a new perspective. Therelational perspective argue that the formation of mutual and permanent relationshipsbetween the institution and its stakeholders. The `dialogical relationship` approachemerges as the strongest representative of the relational perspective in these days andage. Dialogical communication theory is shaped by the idea of make out andmaintaining dialogue-based relations between the institution and its stakeholders. Theinternet, which is the most important medium today, offers very serious opportunities toinstitutions in establishing dialogic communication. However, although the internetallows for mutual interaction between the parties, a real dialogic communication canonly be possible if the institutions construct themselves according to the interactivefeature of this new environment. Every institution almost has a website today. However,in order to take advantage of the opportunities offered by the internet, these websitesmust be used correctly both formally and contextually by the institutions. The aim ofthis study is to determine how and at what level dialogic communication, which hascome to the fore in the field of public relations in recent years, is applied by publicrelations professional organizations in the internet environment. Within the scope of thestudy, the dialogic communication levels of the websites of the public relationsprofessional organizations that are members of the Global Alliance and the InternationalPublic Relations Association (IPRA) were examined. As a result, it has been seen thatthe dialogic communication levels of the websites of public relations Professionalorganizations are low.Keywords: Dialogic Communication, Public Relations
Collections