Eğitim pazarlaması bağlamında algı düzeyinin belirlenmesi: Atatürk Üniversitesinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim pazarlaması kapsamında lise son sınıf öğrencilerinin Atatürk Üniversitesine ilişkin algı düzeylerini ve reklam çalışmalarının algı düzeyi üzerindeki etkisini ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada, Erzurum ilindeki farklı lise türlerinde eğitim gören 12. Sınıf öğrencisine toplam 410 tane yüzyüze anket uygulanmıştır. Uygulanan anket yöntemiyle öğrencilerin üniversite tercihlerinde hangi değişkenleri dikkate aldıkları öğrenilmiş ve Atatürk Üniversitesine ilişkin algı düzeyi tespit edilmiştir. Öğrencilerden öncelik sırasına göre sıralamaları istenen eğitim değişkenleri ile Atatürk Üniversitesine yönelik algıları karşılaştırılmış ve bu bağlamda ilgili konularda reklam çalışması yapılmıştır. Fakat planlanan reklam çalışmaları Pandemi olarak nitelendirilen Covid-19 nedeniyle uzaktan ve sosyal medya üzerinden yürütülmüştür. Reklam tanıtım çalışmalarında broşür dağıtılmış, öğrencilerin e-posta hesaplarına mail gönderilmiş ve sosyal medya hesapları aktif şekilde kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin üniversite tercih ederken dikkate aldıkları eğitim değişkenlerinin liselere göre değiştiği ve Atatürk Üniversitesine ilişkin genel algı düzeyinin ortalama seviyede olduğu görülmüştür. Liselere göre belirlenen eğitim değişkenleri bağlamında Atatürk Üniversitesine yönelik yapılan reklam çalışmalarının öğrencilerin algılarının değişmesinde etkisinin olduğu ve uygulanan tanıtım çalışmalarından sonra öğrencilerin Atatürk Üniversitesine ilişkin genel algılarında değişim olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, lise öğrencilerin üniversite tercihinde üniversitenin bulunduğu şehrin coğrafi konumu ve ikliminin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. a doldurulacaktır. In this study, which aims to measure the perception levels of senior high school students about Atatürk University and the effect of advertising activities on the level of perception within the scope of educational marketing, a total of 410 face-to-face questionnaires were applied to 12th grade students studying in different types of high schools in Erzurum. By means of the questionnaire method applied, it was learned which variables the students took into account in their university preferences and the level of perception about Atatürk University was determined. The education variables that students were asked to rank in order of priority and their perceptions of Atatürk University were compared, and in this context, advertisements were conducted on related topics. However, the planned advertising activities were carried out remotely and over social media due to Covid-19, which is described as a Pandemic. Brochures were distributed in advertising promotion activities, e-mails were sent to students' e-mail accounts and social media accounts were actively used. As a result of the study, it was seen that the education variables that students consider when choosing a university differ according to high schools and the general perception level about Atatürk University is at an average level. In the context of the education variables determined according to high schools, it has been determined that the advertisement studies made for Atatürk University have an effect on the change of students' perceptions and that there is a change in the general perceptions of the students about Atatürk University after the promotional activities. In addition, it has been concluded that the geographical location and climate of the city where the university is located are effective in the university preference of high school students.
Collections