Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mutluluk, umut ve narsisizm düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma ilişkisel-tarama modeline göre desenlenmiş betimsel bir çalışma olup spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mutluluk, umut ve narsisizm düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Yöntem: Araştırma Erzurum Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ve Kazım Karabekir Eğitim fakültesi Beden eğitimi ve Spor bölümünde okuyan 292 erkek (%62,9) ve 172 kadın (%37,1) toplam 464 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubunu oluşturan öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Snyder ve arkadaşları (1995) tarafından geliştirilip; Tarhan ve Bacanlı (2015) tarafından Türkçeye uyarlanıp güvenirlik ve geçerliliği yapılan Sürekli Umut Ölçeği`, Demirci ve Ekşi (2018) tarafından geliştirilen `Mutluluk Ölçeği` ve Ames vd. (2006) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerliliği Atay (2009) tarafından yapılan `Narsistik Kişilik Envanteri` uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin umut ölçeği alternatif yollar düşüncesi puan ortalaması 26,28±5,10, eyleyici düşünce puan ortalaması 25,17±5,11 ve sürekli umut ölçeği toplam puan ortalaması ise; 51,45±9,79 olarak tespit edilmiştir. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mutluluk ölçeği toplam puan ortalaması 22,89±5,16 olduğu görülmektedir. Öğrencilerin narsistik kişilik envanteri alt boyutlarından otorite; 0,97± ,75, teşhircilik; 1,12±1,10, sömürücülük; 1,26± ,90, hak iddia etme; 40±0,60, kendine yeterlilik; 1,42± ,96, üstünlük; 1,32±1,10 ve narsistik kişilik envanteri toplam puan ise; 6,52±3,34 olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin umut, mutluluk ve narsisizm düzeyleri ile kişisel bilgileri arasında anlamlı farklılılar tespit edilmiştir.Sonuç: Yapılan çalışma sonucunda spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin mutluluk, umut ve narsisizm düzeylerinin alan yazında incelene çalışmalarla benzer referans aralığında olduğu ve kişisel bilgileri ile anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Mutluluk, umut, narsisizm, spor eğitimi, üniversite öğrencisi. Purpose: This study is a descriptive study designed according to the relational-screening model and aims to examine the happiness, hope and narcissism levels of university students receiving sports education.Method: The research was determined by the simple of students studying in Erzurum Atatürk University Faculty of Sport Sciences and Kazım Karabekir Faculty of Education, Department of Physical Education and Sports. The study was carried out with a total of 464 university students, 292 men (62.9%) and 172 women (37.1%).In order to reach the purpose of the study for the students forming the sample group the personal information form developed by the researcher, `Continuous Hope Scale` which was developed by Snyder et al (1995) and adapted to Turkish by Tarhan&Bacanlı (2015), `Happiness Scale` which was developed by Demirci and Ekşi (2018), The Narcissistic Personality Inventory` which was developed by Ames et al (2006) and adapted to Turkish by Atay (2009) applied.Findings: The students' hope scale, alternative ways of thinking mean score was 26.28±5.10, the agency thinking sub-dimension mean score was 25.17±5.11, and the total continuous hope scale mean score was; It was determined as 51.45±9.79. It is seen that the average score of the happiness scale of the university students receiving sports education is 22.89±5.16.The students' sub-dimension score of narcissistic personality inventory Authority; 0.97±.75, exhibitionism; 1.12±1.10, exploitative; 1.26±.90, claim; 40±0.60, self-sufficiency; 1.42±.96, superiority; 1.32±1.10 and total score of narcissistic personality inventory; 6.52±3.34. was determined.It was found out that there were significant differences between the students' hope, happiness and narcissism levels in terms of gender, department, class, active sports, sports type, participation in non-sports activities, number of siblings, parental attitudes, place of residence, number of books read in the last year (p<0.05).Result: As a result of the study, it was concluded that the happiness, hope and narcissism levels of university students receiving sports education were in the same reference range with the studies examined in the literature and they differed significantly with their personal information.Keywords: Happiness, hope, narcissism, sports education, university student.
Collections