Z Kuşağının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Girişimcilik Niyetine Etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medyada yıllar önce yayınlanan bir reklam filminde yeni doğan bir bebek doktorun elinden telefonu alıyor, ailesi ile fotoğraf çekiliyor ve ardından internetten kordonunun nasıl kesileceğini öğreniyordu ve kendi işini hallederek koşarak ilerliyordu. Bununla birlikte daha doğduğu andan itibaren bir sosyal medya hesabı vardı. Bu reklam Z kuşağı gençlerinin teknoloji ile bütünleşik olduğu gerçeğini bizlere gösteriyor. Günümüzde artan teknoloji, bilgiye erişimin kolaylığı ve girişimcilik eğitiminin lise dengi okullarda verilmeye başlanması ile birlikte gençlerin girişimciliğe adım atmaları diğer kuşaklara göre daha erken olmaya başladı. Bağımsızlığına ve özgürlüğüne düşkün Y nesli ile birlikte kendi işini yapmak isteyen gençler artık üniversite mezunu olmayı bile beklemeden iş kurmaya yönelmektedir.Bu çalışmada Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumunun girişimlik niyetine etkisini ölçmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 423 Z kuşağı mensubu kişiye anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, yapısal eşitlik modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Z kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının girişimcilik niyeti üzerinde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Z Kuşağı, Kuşaklar, Dijital Teknoloji, Girişimcilik Niyeti Years ago, in an advertisement on social media, a newborn baby was taking the phone from the doctor's hand, taking pictures with his family, then learning to cut the rope from the internet and running, minding his own business. However, he had a social media account from the moment he was born. This ad shows us that the young generation Z is integrated with technology. Nowadays, with the increasing technology, ease of access to information, and the introduction of entrepreneurship education in high school equivalent schools, young people started to enter entrepreneurship earlier than other generations. Along with the generation Y, who are fond of independence and freedom, young people who want to do their own business are now turning to establish a business without even waiting for university graduation. This study aims to measure the effect of the Z generation's attitude towards digital technology on entrepreneurship. For this purpose, a questionnaire was applied to 423 Z generation. The obtained data were evaluated using the structural equation model. According to the findings obtained from the research, it was concluded that the attitudes of the Z generation towards digital technology have an effect on the entrepreneurial intention.Keywords: Generation Z, Generations, Digital Technology, Entrepreneurial İntention.
Collections