Belediyelerin yerel hizmet sunumunda kalitenin önemi ve muhtarların algısı: Buca Belediyesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1980'den sonra, dünyadaki birçok gelişmiş ülkenin kamu mali yönetim sistemlerinde kapsamlı değişiklikler yapıldı. Türkiye de kamu mali yönetiminde yaşanan değişimden etkilenmiş ve bu çerçevede kamu mali yönetim sisteminde birtakım düzenlemeler yapmıştır. Ayrıca yaşanan bu değişimden yerel yönetimlerin mali sistemleri de etkilenmiştir. Yaşanan bu değişim dalgası ile birlikte vatandaşın merkeze alındığı ve hizmet sunumunda kalitenin esas alındığı bir hizmet anlayışı ortaya çıkmıştır. Böylelikle belediyeler, yeni yönetim anlayışıyla birlikte yerel hizmet sunumunda kalitenin sağlanması açısından vatandaşa en yakın idare olmaları sebebiyle önem kazanmıştır. Bu anlamda yerel hizmetlerin kalite seviyesi vatandaşın kalite algısı ile doğrudan ilgilidir. Dolayısıyla yeni yönetim anlayışı doğrultusunda belediyeler vatandaşlarla sürekli iletişim içerisinde olmaları nedeniyle vatandaşların ihtiyaçlarını en doğru ve en kolay şekilde saptama olanağına sahiptirler. Ayrıca vatandaşlar ile belediye arasında iletişimin sağlanması, vatandaşların isteklerinin belediyeye iletilmesi bakımında mahalle muhtarları önemli bir görev üstlenmektedir. Bu nedenle çalışmada kamu yönetiminin dönüşümünden, `Yeni Kamu Yönetimi` anlayışı çerçevesinde kamu harcamalarının öneminden ve yerel hizmet sunumunda kalite arayışından bahsedilmiştir. Diğer yandan çalışmada, İzmir'in Buca ilçesinde görev yapan mahalle muhtarlarının belediye hizmetlerinin kalitesi hakkında görüşlerini araştırmak için yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Bu noktada Buca Belediyesi'nin sunduğu yerel hizmetlere ait görüşlerinin değerlendirmesi yapılmış ve belediyelerin hizmet kalitesinin geliştirilmesi konusunda öneri ve değerlendirmelerde bulunulmuştur. After 1980, extensive changes were made in the public financial management systems of many developed countries around the world. Turkey has also been affected by the change in public financial management and in this context, some regulations have been made in the public financial management system. In addition, the financial systems of local governments were affected by this change. With this wave of change, a service concept has emerged in which the citizen is taken to the center and quality is based in service delivery. Thus, municipalities have gained importance due to the fact that they are the closest service units to the citizens in terms of ensuring quality in local service delivery with the new management approach. In this sense, the quality level of local services is directly related to the quality perception of the citizen. Therefore, in line with the new management approach, municipalities have the opportunity to determine the needs of the citizens in the most accurate and easiest way because they are in constant communication with the citizens. In addition, the neighborhood mukhtars play an important role in ensuring the communication between the citizens and the municipality and conveying the requests of the citizens to the municipality. For this reason, in the study, the transformation of public administration, the importance of public expenditures within the framework of the `New Public Management` understanding, and the search for quality in local service provision are mentioned. On the other hand, in the study, semi-structured interview technique was applied to investigate the opinions of the neighborhood mukhtars working in Buca district of Izmir about the quality of municipal services. At this point, the opinions of the Buca Municipality on local services were evaluated and suggestions and evaluations were made on the improvement of the service quality of the municipalities.
Collections