Sanal gerçeklik teknolojisinin coğrafya öğretiminde kullanılması için yazılım bileşenlerinin geliştirilmesi: Akademik başarı, bulunuşluk ve öğrenci deneyimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 9. Sınıf Coğrafya dersi Dünya'nın Şekli ve Hareketleri konusu ele alınarak sanal gerçeklik temelli bir öğretim uygulaması geliştirilmiş ve bu uygulama doğrultusunda öğrencilerin akademik başarı, içinde bulunma hissi ve öğrenci görüşleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya kontrol grubu ve deney grubunu oluşturan 40 öğrenci katılmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine konu geleneksel yöntem ile anlatılmış, deney grubu öğrencilerine ise oluşturulan sanal gerçeklik temelli bir öğretim ortamı üzerinde uygulanmıştır. Sanal gerçeklik uygulamasındaki uzay ortamını kullanan deney grubu öğrencilerinin içinde bulunma hissini yaşayacak şekilde konuyla ilgili kavramları deneyim edinmeleri sağlanmıştır. Öğrenme aktivitelerin uygulanmasından sonra gruplar arasındaki akademik başarı düzeyleri akademik başarı testi ile ölçülmüştür. Bu sayede sanal gerçeklik temelli öğrenme ortamının akademik başarıya etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca öğrencilerin kendilerini sanal gerçeklik ortamında hissetme düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiş ve öğrencilerin sanal gerçeklik temelli öğrenme ortamlarındaki görüşleri ele alınmıştır.Sonuçlar incelendiğinde deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine kıyasla akademik başarılarında anlamlı derecede farklılaşma olduğu görülmüştür. Aynı zamanda öğrencilerin akademik başarı puanları ile sanal gerçeklik ortamında hissetme düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya koyulmuştur. Ayrıca öğrenci görüşleri ve gözlem sonuçları değerlendirildiğinde sanal gerçeklik temelli öğrenme ortamlarının motivasyonlarını artırıcı ilgi çekici bir ortam olduğu belirlenmiştir. Sanal gerçeklik temelli öğrenme ortamlarının özellikle gerçek hayatta riski olan, maliyeti yüksek ya da deneyimi mümkün olmayan ortamların öğrenciler tarafından deneyimlenmesinin ilgi çekici ve faydalı bir eğitim ortamı oluşturabileceği öngörülmektedir. In this study, by considering the topic of Shape and Movements of the World in the 9th Grade Geography lesson, a teaching application focused on virtual reality was created. According to the application, it was intended to analyze students in terms of academic performance, presence feeling and student views. The study included 40 students that made up the experimental group and the control group. The subject was explained to the control group students with the traditional teaching method, and the experimental group students were applied to a virtual reality-based teaching environment. The experimental group students using the space environment in the virtual reality application were provided with the concepts related to the subject in a way to presence feeling experience. After the implementation of the learning activities, the academic achievement levels between the groups were measured with the academic achievement test. Thus, the effect of the virtual reality-based learning environment on academic achievement was tried to be determined. Also, the relationship between students' level of presence themselves in a virtual reality environment and their academic achievement was explored, and students' views in virtual reality-based learning environments were addressed.When the results were analyzed, it was seen that there was a substantial difference in the academic performance of the students in the experimental group compared to the students in the control group. It was also discovered that there is an important relationship between the academic achievement scores of students and their level of presence in the world of virtual reality. Also, when the student opinions and observations were evaluated, it was determined that virtual reality-based learning environments were an interesting environment that increased their motivation. As a result of the study, it is predicted that virtual reality-based learning environments, especially those that have risks in real life, high costs, or inexperienced environments, can create an motivational and useful educational environment for students.
Collections