Kolej öğrencilerinin ayrıcalıklı kimlik inşası ve davranış ritüelleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma lise kademesinde eğitim gören kolej öğrencilerinin ayrıcalıklı kimlik inşalarını araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çoğunlukla üst sınıf ailelere mensup kolej öğrencilerin sosyal hayatlarındaki imtiyazlı konumlarını okul içi süreçlerde hangi toplumsal dinamiklerle yeniden ürettiği ve bunun gündelik hayatlarına yansıması çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Bu doğrultuda kolej öğrencileri ve kısmen de velileri ile nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik ve etnometodolojik yöntemler kullanılarak birebir, toplu veya sınıf içi görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık 250 öğrenci ile görülmüş, örneklem grubuna 79 öğrenci seçilmiştir. Örneklem grubundaki öğrencilerden yola çıkılarak ortaya çıkan bulgularda ise kolej öğrencilerinin ayrıcalıklı kimliklerini başta velilerinin meslek ve statüleri ile ilişkili olmak üzere, öğretmenleri ile olan ilişkileri, dilsel kodları, beğeni ve zevkleri üzerine inşa ettiği tespit edilmiştir. Kolej öğrencileri değerlendirilirken üç gruba ayrılıp yorumlanmıştır. Bu gruplar ayrıcalıklılar, idealistler ve kardeş öğrencilerdir. Ayrıcalıklı gruplar içinde ise veli mesleklerinin etkisiyle iş hayatına girmiş olan `patronluğu öğrenen` öğrenciler ayrı bir önem arz etmektedir. Henüz lise eğitimine devam ederken patronluğu öğrenen öğrencilerin hedefleri ve okula karşı bakış açılarının diğerleriyle farklılaştığı tespit edilmiştir. This research was conducted to investigate the privileged identity constructions of college students studying in high school. The focus of the study is on with which social dynamics the college students, who mostly belong to upper-class families, reproduce their privileged positions in their social lives in the school processes and its reflection in their daily lives. In this respect, one-to-one, collective or in-class interviews were conducted with college students and some of them their parents, using phenomenological and ethnomethodological approaches from qualitative research methods. Approximately 250 students were interviewed, and 79 students were selected for the sample group. According to the findings, based on the students in the sample group, it was determined that the privileged identities of college students built on, particularly related to profession and status of their parents, their relationships with their teachers, as well as their linguistic codes, tastes and pleasures. While being evaluated, the college students were classified into three groups and interpreted. These groups are privileged students, idealist students, and sibling students. In privileged groups, students who have entered the business life with the effect of professions of their parents, `learning to be a boss`, are of particular significance. It has been determined that the goals and perspectives of students who learned to be boss while still continuing their high school education differ from the others.
Collections