Maddi duran varlıkların Türk vergi mevzuatı, tekdüzen muhasebe sistemi ve Türkiye finansal raporlama standartları (TMS/TFRS/Bobi FRS/KÜMİ/FRS) yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmenin etkisiyle dünya ticaretinin her geçen gün gelişmesi şirketlerin yayınladığı finansal raporların değer kazanmasını sağlamaktadır. Bu nedenle şirketler açısından finansal raporların hazırlanması ve finansal raporların hazırlanması sürecinde uyulması gereken standartların önemi her geçen gün artmaktadır. Bu önemlilik doğrultusunda 2013 yılında Avrupa Birliği (AB) `Önce Küçükleri Düşün` yaklaşımı çerçevesinde, İngiltere'de orta ve mikro ölçekli işletmeler için FRS 102/105 standartları yayımlanmışlardır. Söz konusu standartlar finansal raporların standartlaşması açısından önemli adımlar olarak değerlendirilmiştir. Bu kapsamda ülkemizde de 2017 yılında Kamu Gözetim Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK) tarafından FRS 102 standartlarını dikkate alarak Büyük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standartları (BOBİ FRS) hazırlanmış ve yürürlüğe girmiştir. Aynı şekilde 2019 yılına gelindiğinde ise KGK tarafından FRS 105 standartları dikkate alınmış, Küçük ve Mikro İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (KÜMİ FRS) taslak olarak yayımlanarak kamuoyu görüşüne açılmıştır. KGK tarafından yayımlanan standartlar da dikkate alındığında işletmeler sahip olduğu mevcut durum ve kriterlere göre TMS/TFRS, BOBİ FRS, KÜMİ FRS ile Vergi Usul Kanunu'na (VUK) göre muhasebeleştirme yapmaktadır. Söz konusu düzenlemelere göre hazırlanacak olan finansal raporlar arasında ise bazı benzerlik ya da farklılıklar bulunmaktadır. Bu nedenle yapılan çalışmanın amacı söz konusu düzenlemeler çerçevesinde yapılacak muhasebeleştirme işlemlerindeki farklılıkları ortaya koymaktır. Bu çalışmada söz konusu düzenlemeler `Maddi Duran Varlıklar` çerçevesi üzerinden TMS/TFRS, BOBİ FRS, KÜMİ FRS ile VUK yönünden değerlendirilmiştir. With the effect of globalization, the development of world trade day by day makes the financial reports published by companies gain value. For this reason, the importance of the standards to be followed in the preparation of financial reports and the preparation of financial reports is increasing day by day for companies. In line with this importance, FRS 102/105 standards for medium and micro-sized businesses in England were published in 2013 within the framework of the European Union (EU) `Think Small First` approach. These standards have been considered as important steps in terms of standardizing financial reports.In this context, in our country, Financial Reporting Standards for Large and Medium-Sized Enterprises (BOBI FRS) were prepared and entered into force in 2017 by the Public Oversight, Accounting and Auditing Standards Authority (KGK), taking into account the FRS 102 standards. Likewise, in 2019, the FRS 105 standards were taken into account by the KGK, and the Financial Reporting Standard for Small and Micro Enterprises (KÜMİ FRS) was published as a draft and opened to public opinion. Likewise, in 2019, the FRS 105 standards were taken into account by the KGK, and the Financial Reporting Standard for Small and Micro Enterprises (KÜMİ FRS) was published as a draft and opened to public opinion.When the standards published by KGK are taken into consideration, enterprises make accounting according to TMS/TFRS, BOBI FRS, KÜMİ FRS and Tax Procedure Law (VUK) according to their current situation and criteria. There are some similarities or differences between the financial reports to be prepared according to the said regulations. For this reason, the aim of the study is to reveal the differences in the accounting transactions to be made within the framework of the said regulations. In this study, these regulations were evaluated in terms of TMS/TFRS, BOBI FRS, KÜMİ FRS and VUK over the framework of `Tangible Fixed Assets`.
Collections