Siyasal partilerin seçim beyannamelerinin seçim kampanyalarına yansıması: Ak Parti'nin 24 haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili seçimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, AK Parti'nin 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Genel Seçimleri'nde yayınladığı seçim beyannamesinde yer alan söylemlerinin reklamlara nasıl yansıdığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın kuramsal kısmında siyasal iletişimin olgu ve süreci, siyasal iletişim aktörleri, siyasal iletişim araçları ve seçim kampanyalarında stratejiler ele alınmıştır. Alan çalışmasına geçmeden önce AK Parti'nin tarihsel süreci, kurumsal kimliği, 2002 – 2018 iletişim stratejileri incelenmiştir. Ayrıca AK Parti'nin 2002, 2007, 2011, 2015 ve 2018 yıllarında yayınladığı seçim beyannameleri karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir.Araştırmanın ampirik kısmında öncelikle AK Parti'nin 24 Haziran seçim beyannamesinde yer alan vaatler ve söylemler kategorik olarak sınıflandırılmış ve tablolar şeklinde gazete, TV ve açıkhava (billboard) reklamlarına yansıyıp yansımadığına bakılmıştır. Araştırmamızın sonuç kısmında hangi kategorilerin reklamlara ne kadar yansıdığı ve sebepleri ortaya konmuştur. Sonuç olarak, AK Parti'nin seçim beyannamesinde detaylı ve kapsamlı bir şekilde yer verdiği konuları reklamlarda işlemek yerine, yoğunluklu olarak duygusallığın ve sembollerin yer aldığı mesajları işlediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Siyasal iletişim, Siyasal seçim kampanyaları, Adalet ve Kalkınma Partisi, Seçim beyannameleri, İletişim stratejileri This study was conducted to illustrate how the statements of the AK Parti in the election declaration published in the presidential and parliamentary elections on June 24, 2018 were reflected in the advertisements. In the theoretical part of the study, the concept and process of political communication, political communication actors, political communication tools and strategies in election campaigns were discussed. Before the field study, the historical process of AK Parti, corporate identity, 2002 – 2018 communication strategies were studied. In addition, the election results published by the AK Parti in 2002, 2007, 2011, 2015 and 2018 have been analyzed comparatively.In the empirical part of the research, first of all, the promises and discourses of AK Parti in the 24 June election declaration were categorically classified and it was observed whether they were reflected in newspaper, TV and billboard advertisements in the form of tables. In the conclusion part of our research, the reasons and the effects of which categories are reflected in the ads have been revealed. As a result, it has been observed that the AK Parti handles messages with intensity and emotionality and symbols rather than handling the issues it has detailed and comprehensive in its election manifest.Key words: Political Communication, Political election campaigns, AK Parti, Election declaration, Communication strategies.
Collections