Show simple item record

dc.contributor.advisorErsoy, Esma Görkem
dc.contributor.authorÇelik, Meltem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:42:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:42:11Z
dc.date.submitted2022-06-13
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742736
dc.description.abstractBelediyeler, halka en yakın kamu kurumu olarak bilinmektedir. Bu yakınlık belediyelerde halkla ilişkiler çalışmalarını önemli kılmaktadır. Belediyeler, yerel halkın gereksinimlerini karşılamak, talep ve isteklerine cevap verebilmek için halkla ilişkiler çalışmalarına ihtiyaç duymaktadır.Bu tez çalışmasında halkla ilişkiler çalışmalarının kurumsal imajı nasıl oluşturduğuna, kurumsal imaja olan katkısına Batman Belediyesi örneklemi üzerinden incelenmiştir. Yapılan uygulama sırasında Batman merkezinde yaşayan416 bireye anket uygulanmış, elde edilen bulgular SPSS 16 programı yardımıyla frekans/yüzde dağılım analizi, T testi ve Anova gibi analizlere tabi tutularak detaylı bir şekilde incelenmiş ve yorumlanmıştır.Çalışmanın amacı; halkla ilişkiler çalışmalarının kurumsal imajı oluşturma serüvenine ilişkin katkı sağlayan unsurları değerlendirmektir. Araştırma verileri incelendiğinde belediyeler, yapmış oldukları hakla ilişkiler çalışmaları ile kurum imajı oluşmasına katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractMunicipalities are known as the closest public institution. This proximity makes public relations work important in municipalities. Municipalities need public relations studies to meet the needs of local people and respond to their demands and requests.In this thesis, how public relations works constitute the corporate image and its contribution to the corporate image has been examined through the Batman Municipality sample. During the application, a questionnaire was applied to 416 individuals living in the center of Batman, and the findings obtained were analyzed and interpreted in detail, with the help of SPSS 16 program, such as frequency / percentage distribution analysis, T test and Anova.The aim of the study; to evaluate the factors that contribute to the adventure of creating public image of public relations studies. When the research data are analyzed, it is concluded that municipalities contribute to the image of the institution with the work they do on the rights.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBelediyelerde halkla ilişkiler çalişmalarinin kurum imaji oluşumuna katkisi: batman belediyesi örneği
dc.title.alternativeContribicion of public relations studies iin municipalities to the formation of carparate image: the example of batman municipality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-06-13
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10326535
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644056
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess