Show simple item record

dc.contributor.advisorBacaksız, Pınar
dc.contributor.authorToprak, Günay Faruk
dc.date.accessioned2023-09-22T12:42:09Z
dc.date.available2023-09-22T12:42:09Z
dc.date.submitted2022-06-13
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742731
dc.description.abstractİnsanlar artık internet alışverişini yaygın olarak kullanmaktadır. Mobilya sektöründe de bilişim teknolojisinin yeri oldukça etkilidir. Bu düşünceden yola çıkılarak yapılmış olan çalışmada internet alışverişi, e-mağaza ve mobilya satın alımı ile ilgili müşteri fikirleri incelenmiştir. Bu araştırma ile İstanbul ili ve çevresinde ikame eden katılımcıların internetten satın almak istedikleri mal ve hizmetle ilgili bilgileri nasıl elde ettikleri, internet üzerinden mobilya satın alırken müşteri tercihleri nelere dikkat ettikleri ve mobilya satın alma davranışlarını etkileyen faktörleri tespit etmek amacına yönelik oluşturulmuştur. Elde edilen cevaplar SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı)'de analiz edilmiştir. Yapılan anket çalışması sonucunda araştırmaya katılanların çoğunluğunun kadın olduğu, medeni durumunun bekar olanların fazlalıkta olduğu, diğer yaş gruplarına oranla 26-35 yaş aralığında katılımcının daha fazla olduğu, 2500 TL ve altı maaş grubunda yer alan daha fazla katılımcı olduğu, katılımcıların eğitim durumunun lisans düzeyinde daha yoğun olduğu ve katılımcıların özel sektör alanında çalışanların fazla olduğunu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractPeople now use internet shopping widely. The place of information technology in furniture industry is also very effective. In this study based on this idea, customer ideas about internet shopping, e-store and furniture purchasing were examined.With this research, it was created to determine how the participants, who are substituted in Istanbul and its surroundings, obtain information about the goods and services they want to buy from the internet, what their customer preferences pay attention when buying furniture over the internet, and the factors that affect their furniture buying behavior. The answers obtained were analyzed in SPSS (Statistics Program for Social Sciences).As a result of the survey, the majority of the participants in the study were women, the marital status was those who are single are high, the participants were more in the 26-35 age group compared to other age groups, there were more participants in the salary group of 2500 TL and below. It was observed that the number of participants and the number of people working in the private sector was high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBilişim teknolojisinde katalogla pazarlamanın önemi ve mobilya sektöründe bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-06-13
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10325145
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644052
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess