Show simple item record

dc.contributor.advisorGülbaş, Ekrem Erdinç
dc.contributor.authorBedir, İsmail
dc.date.accessioned2023-09-22T12:42:07Z
dc.date.available2023-09-22T12:42:07Z
dc.date.submitted2022-08-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742727
dc.description.abstractYapılan `Türkiye'de Kahve Tüketimi ve Kahve Mağazalarında Tüketici Davranışları: İstanbul Örneği` adlı bu tez çalışmasında, insanlardaki kahve kültürünün tarih içerisindeki üstlenmiş olduğu mekânsal fonksiyon, kahvenin ortaya çıkışı, gelişimi ve değişimine değinilmiştir. Bu bağlamda kahvenin tarihi süreci içerisinde yalnızca bir içecek olarak kalmayıp zamanla kültürel bir olgu olduğunun farkındalığı üzerinde durulmuştur. Küreselleşme olgusu içerisinde kahvenin insanların sosyalleşmesi üzerinde ne gibi etkileri olduğuna değinilmiştir. Zaman içerisinde kahvehane adını alan kahve tüketim mekânlarının yüklenmiş oldukları fonksiyonlarının insanlar üzerinde ne şekilde etkili olduğu üzerinde durulmaya çalışılmıştır. Gerektiğinde bu mekanların insanların gerek bireysel gerek ise toplumsal olarak kaderini değiştiren kararların alındığı yerler olabileceğine vurgu yapılmaktadır. Kahve ve kahvehanelerin edebi, siyasi, sanatsal ve kültürel bağlamda önemli bir fonksiyon üstendiğine değinilmektedir.Anahtar Kelimeler: Kahve, Kahve Mağazaları, Kahve Tüketimi, Tüketici Davranışı
dc.description.abstractIn this thesis study, the spatial function that coffee culture in people has undertaken in history, the emergence, development and change of coffee have been mentioned. in this context, the awareness of the fact that coffee is not only a drink in the historical process, but also a cultural phenomenon over time has been put emphasis on. In the phenomenon of globalization, the effects of coffee on the socialization of people are mentioned. In time, it has been tried to focus on how the functions of coffee consumption places, which are named as coffeehouses, have an effect on people. It is emphasized that when needed these places can be places where decisions are made that change the destiny of people, both individually and socially. It is mentioned that coffee and coffeehouses perform an important function in literary, political, artistic and cultural context.Key Words: Coffee, Coffee Shop, Coffee Consumption, Consumer Behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye'de kahve tüketimi ve kahve mağazalarında tüketici davranışları: İstanbul örneği
dc.title.alternativeConsumer behavior in the consumption of coffee and coffee shops in Turkey: Istanbul example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-15
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCoffee
dc.subject.ytmCoffehouses
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.identifier.yokid10227530
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644030
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess