Suça sürüklenen çocuk ve topluma yeniden kazandırılma sürecinin güçlendirme yaklaşımı bağlamında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz toplumlarında suça sürüklenen çocuk sorunu gelişmişlik düzeyi fark etmeksizin bütün ülkelerin başlıca problemlerinden biri haline gelmiştir. Toplumların bu sorunu her geçen gün artarak devam etmekte ve bu noktada devletler hem ulusal düzeyde hem de uluslararası düzeyde politikalar belirlemeye ve hukuki düzenlemeler yapmaya başlamıştır. Bu hukuki düzenlemelerin ve politikaların temel amacı çocuğun yüksek yararını benimseme ilkesiyle hareket etmektir. Sosyal bir sorun olarak suça sürüklenen çocuğun topluma yeniden kazandırılması ve rehabilite edilmesi en önemli amaç olmalıdır.Toplumsal bir sorun olarak suça sürüklenen çocuk ele alındığında özellikle sosyal hizmet mesleğinin gerekliliği daha fazla göze çarpmaktadır. Sosyal hizmet mesleği mikro, makro ve mezzo düzeyde suça sürüklenen çocuklarla ilgili çalışmalar yapmaktadır. Çocuğun suça sürüklenme nedeninden adli yargı sürecine, topluma kazandırılma süreçlerinden denetimli serbestlik uygulamalarına kadar çocukla bire bir çalışma gerçekleştiren bir meslek olarak sosyal hizmet ve uygulamaları bu alanda geniş yer almalıdır. Bu çalışmada suça sürüklenen çocuklara cezaevlerinde uygulanan farklı eğitim türleri ele alınmıştır. Bu eğitim türlerinden birincisi Bireyselleştirilmiş İyileştirme Sistemi ikincisi ise Ardıç Psikososyal Destek Müdahalesi programıdır. Bu modüllerde temel amaç çocuğun yüksek yararı ilkesi korunarak, sapma davranışının ortaya çıkış nedenini araştırmak ve bu neden üzerinden çocuğun topluma yeniden kazandırılmasını sağlamaktır. Çocuklara uygulanan eğitim ve psikososyal destek uygulamaları bu noktada sosyal hizmet uygulamalarından faydalanmalıdır. Bu çalışmada suça sürüklenen çocuklara uygulanan modüller, güçlendirme yaklaşımı bağlamında değerlendirilmiş olup güçlendirme yaklaşımının uygulama temellerinden olan motivasyon, sorun çözme becerisi, farkındalık yaratma, bilişsel yeniden yapılandırma gibi uygulamalar ve bu sosyal hizmet yaklaşımının uygulama temeli açıkça belirtilmiştir. The problem of children which is driven into crime, in today's societies, has become one of the main problems of all countries regardless of their level of development. This problem of societies continues to increase day by day and at this point, states have started to determine specific policies and legal regulations both at national and international levels. The main purpose of these legal regulations and policies is to act with the principle of adopting the best interest of the child. As a social problem, reintegration and rehabilitation of the child dragged into crime should be most important goal. The problem of delinquent children which has recently started to increase in our country, has made it obligatory to include policies and regulations in this field in the public order. The regulations made in this field have determined both the place of the child in the judicial justice and the practices applied after the judicial process.Considering child dragged into crime as a social problem, the necessity of the social work profession stands out more. The social work studies conduct studies on children dragged into crime at micro, macro and mezzo levels. As a profession works one-on-one with children from the reason of the child's delinquency to the judicial process, from the process of the reintegration into the society to the practice of probations, social services and practices should be widely included in this field. Education and psychosocial support practices applied to children should benefit from social work practices at this point. In this study, the module applied to children driven into crime were evaluated in the context of the strengthening approach and the importance and practice basis of this social work approach were clearly stated.
Collections