X için tasarım metodolojileri: Türk tekstil ve hazır giyim işletmelerinde amprik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde özellikle uluslararası rekabette en önemli başarı faktörlerinden biri müşteri memnuniyetini sağlamaktadır. Müşteri memnuniyetinin sağlanması, müşterilerin beklentilerine cevap verecek nitelikte ürünlerin geliştirilmesi ile mümkündür. Müşteri odaklı bir yaklaşımla tasarlanmış ve üretilmiş ürünleri rakiplerden önce pazara sunabilen işletmeler bu ortamda rakiplerine göre daha başarılı olmaktadırlar. Özellikle ürün geliştirme sürecinde müşteri ve tedarikçilerin de yer aldığı ürün geliştirme ekipleri ile maliyet ve hız üstünlüğü sağlamak amacıyla eş zamanlı ürün geliştirme yaklaşımını uygulayan ve sürecin tüm aşamalarında ürün geliştirme araç ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanan işletmeler başarılarını arttıracaktır. Ürün geliştirme sürecinde mükemmel ürünü elde etmek için kullanılan araç ve teknikler literatürde X için Tasarım metodolojileri olarak adlandırılmaktadır. X için Tasarım metodolojileri ürünlerin ürün yaşam çevrimi boyunca uygun tasarımının gerçekleştirilmesi, üretilmesi, kalitesi, çevreye etkileri ve tüm tasarım hedefleri ile bu hedeflere bağlı kısıtların ve olası sorunların daha tasarım aşamasında dikkate alınması ve çözülmesidir. Böylece işletmeler rekabet üstünlüğü sağlayarak pazardaki konumunu koruyacak ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşacaklardır. Tekstil ve hazır giyim sektörü, üretim sürecinde yaratılan katma değer ve ihracat gelirleri içindeki yüksek payı nedeniyle ekonomik kalkınma sürecindeki birçok ülke için önemli bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Tekstil ve hazır giyim sektöründe X için Tasarım metodolojilerinin uygulanması, sektörün dünya pazarındaki konumunun güçlendirilmesi, ülke refahına katkıda bulunması, rekabet gücünün sürdürülebilmesi ve serbest rekabet ortamına uyum sağlamasının yeni bir yolu olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı Tesktil ve Hazır Giyim sektöründe X için Tasarım metodolojilerinin kullanım düzeyi, Yönetimin Rolü ve Örgüt Kültürü, Ekip Çalışması, Ortaklaşa Tasarım ve Yenilik Performansı arasındaki ilişkilerinin tespit edilmesidir. Today, one of the most important success factors especially in international competition provides customer satisfaction. Achieving customer satisfaction is possible by developing products that meet the expectations of customers. Products designed and manufactured with a customer-oriented approach businesses that offer to the market before competitors it is more successful its competitors. Especially in the product development process, with the product development teams, which include customers and suppliers, companies that apply the simultaneous product development approach in order to provide cost and speed advantage and effectively use the product development tools and techniques at all stages of the process will increase their success The tools and techniques used to obtain the perfect product in the product development process are called Design for X methodologies in the literature. Design for X methodologies are the realization of the appropriate design of the products throughout the product life cycle, production, quality, effects on the environment and all design objectives, and constraints and possible problems related to these objectives are taken into consideration and solved at the design stage. Thus, businesses will maintain their position in the market and achieve a sustainable structure by providing competitive advantage.The textile and clothing industry are an important sector for many countries in the economic development process due to the added value created in the production process and its high share in export revenues. The application of Design for X methodologies in the textile and clothing industry can be considered as a new way of strengthening the sector's position in the world market, contributing to the country's welfare, sustaining its competitive edge and adapting to the free competition environment.In this context, the main purpose of the study is to determine the relationship between the use of Design for X methodologies in the textile and clothing industry, the Role of Management and Organizational Culture, Teamwork, Joint Design and Innovation Performance.
Collections