Yeni asur ve yeni babil medikal metinlerinde bahsi geçen ritüeller
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETMÖ. 1. binyılda Mezopotamya'da yaşamış olan Yeni Asur ve Yeni Babil halkları, Sümerden beri süregelen eczacılık bilgisi sayesinde hastalıkları çeşitli ilaçlarla tedavi etmiş ve hastalık özelinde belirli bir tedavi prosedürü uygulamıştır. Özellikle Orta Babil'in sonundan itibaren hastalıkların isimlerine göre gruplandırıldığı, düzenli bir şekilde tasnif edildiği ve Ašipu tarafından hastalıklara özel tedavi yöntemleri uygulandığı görülmektedir.Eski Mezopotamya'da insanlar hastalıkların fiziksel birtakım etkiler sonucu olduğunu biliyordu. Ancak bazı durumlarda hastalığın tanrılar tarafından gönderilen bir uyarı veya ceza olduğunu düşünüyordu. Bununla birlikte inanca göre kötü niyetli insanlar tarafından yapılan büyüler ve iblisler de hastalıklara sebep olabiliyordu. Özellikle doğa üstü güçlerin sebep olduğu hastalıkların tedavisinde belirli ritüeller uygulanıyordu. Ritüeli uygulayan kişi rahip sınıfından olan Ašipu'ydu. Ritüel sırasında belirli objelerden faydalanıyordu. Bazı durumlarda hastalıktan kurtulan kişiye ayrıca arınma ritüelleri de uyguluyordu. Bununla birlikte muska gibi tılsımlarla hastalıkların tamamen geri çevrilmesi hedefleniyordu. Yeni Asur ve Yeni Babil metinlerinde hemen hemen her hastalık için farklı bir ritüel yapılıyordu. Ancak en sık ovma ve transfer ritüellerine başvuruluyordu. Ovma ritüelinde ve merhem uygulamalarında büyülü sözler söylenmiştir. Transfer ritüelinde ise figürinler ve hayvanlar kullanılmıştır. Ašipu'nun aracılığı ve büyülü sözleri ile hastalığa sebep olan ıstırabın veya büyülü etkilerin figürinlere ve hayvanlara aktarılması hedeflenmiştir. The people of Neo Assyria and Neo Babylon, who lived in Mesopotamia in the 1st millennium BC, have treated diseases with various drugs and applied a specific treatment procedure, thanks to the knowledge of pharmacy since Sumer. Diseases are organized according to their titles, classified routinely, and Ašipu uses particular treatment procedures, especially from the end of Middle Babylon Period. People in ancient Mesopotamia understood that diseases were caused by physical factors. In some circumstances, though, people believed that disease was a divine warning or retribution. However, it is believed that malicious people's magic and demons can also cause diseases. Certain rituals, in particular, were used in the treatment of such diseases caused by supernatural forces. Ašipu, a priestly class member, conducted the ritual. During the ritual, Ashipu used specific objects. In some cases, the survivor also participated in purification rituals. However, with talismans like amulets, the goal was to completely reverse diseases. Almost every disease was treated with a different ritual in the Neo Assyrian and Neo Babylonian texts. The most common rituals, however, were rubbing and transfer rituals. Magical words were said while applying ointment in the rubbing ritual. The transfer ritual included the use of figurines and animals. It is hoped that by using Ašipu's mediation and incantations, the suffering or magical effects that cause illness will be transferred to figurines and animals.
Collections