Kültürlerarası İletişim: `La Turchia` Festivali örneklemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kültürlerarası iletişim ve etkileşim üzerine inşa edilmiştir. İtalya'nın kuzeyinde küçük bir Türk kasabası haline gelen Moena'da, üç asrı aşkın bir süredir düzenlenen La Turchia isimli Türk Festivali'ni konu alan çalışma, festivalin İtalya ve Türkiye arasında kültürel bir köprü kurduğu iddiasındadır. Söz konusu etkileşimin hangi parametreler üzerinden ve nasıl gerçekleştiğini ortaya koymayı amaçlayan çalışma, analitik çerçeveyi ampirik bir film çalışmasıyla da desteklemektedir. Bunun için öncelikle festival ile ilgili bugüne kadar video kanallarında yayınlanmış video tanıtım filmlerinin tamamına ulaşılmış ve amaçlı örnekleme metodu kullanılarak en çok izlenme oranını sahip on video tanıtım filmi, içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Ardından, bu kültürün görsel-işitsel anlamda etnografik filmi oluşturulmuştur. El Turco isimli belgesel film çalışmasıyla kültürel öğelerin kaydedilmesi ve belgesel formda sunumu mümkün hale gelmiştir. Etnografik film üretimlerinin sınırlı olması ve konunun güncelliği dolayısıyla alana katkı sunacağı düşünülen çalışmanın, küreselleşen dünyada kültürlerarası iletişime duyulan ihtiyacı yazınsal/görsel/işitsel araçlarla dillendirmesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Kültür, İletişim, Kültürlerarası İletişim, Belgesel, Festival, Türk Festivali, İtalya, La Turchia, El Turco This study is built on intercultural communication and interaction. The study, which is about the a Turkish Festival named La Turchia has been held for more than three centuries in Moena, which has become a Turkish town in the north of Italy, claims that the festival establishes a cultural bridge between Italy and Turkey. This study, aims to reveal the parameters and how the said interaction takes place, also supports its analytical framework with an empirical film study. For this, first, all of the promotional video films about the festival that have been broadcast on video channels so far have been reached and by using the purposeful sampling method, ten video promotional films with the highest viewing rate were analyzed with the content analysis technique. Then, an audio-visual ethnographic film of this culture was created. With the documentary film called El Turco, it has become possible to record cultural elements and present them in documentary form. The study, which is thought to contribute to the field due to the limited ethnographic film productions and the topicality of the subject, is thought to be important in terms of expressing the need for intercultural communication in the globalizing world with literary/visual/auditory tools.Keywords: Culture, Communication, Intercultural Communication, Documentary, Turkish Festival, Italy, La Turchia, El Turco
Collections