Moda dergi kapaklarının görsel tasarım analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tasarım, insan beyninde imgelerin anlam kazanmasıyla biçime dönüşen süreçte, iletişimsel ya da işlevsel bir amaç taşıyan olgudur. Bir tasarım ürünü olan dergilerin en önemli unsurlarından biri kapaklarıdır. Kapak, bir derginin hem bir ambalajı hem de hedef kitleyle ilk karşılaşmadaki etkisi bakımından kıyafeti gibidir. Tasarımın görsel sesinin duyulduğu alanlardan bir de moda dergileridir.Bu araştırmanın amacı, Fransız kadın moda dergi ön kapaklarının yirmi bir yıllık bir süreçte görsel tasarımları açısından gözlemlenen farklılıklar ve değişimler üzerine odaklanmaktır. Bu doğrultuda örneklem grubunu Vogue, Elle, Marie Claire ve Cosmopolitan dergilerinin ön kapak tasarımlarının 2000 – 2020 yıllarını kapsayan toplamda 985 dergi ön kapağı oluşturmaktadır. Nicel araştırma yönteminin belirlendiği araştırmada veri toplama yöntemi olarak Groupe μ'nün görsel göstergebilimsel analizinin yapısını oluşturan plastik ve ikonik göstergelerden oluşan iki tablo hazırlanmıştır. Bu sayede dergi ön kapaklarındaki görsel iletilerin aktardıkları anlamın hangi görsel göstergeler aracılığıyla kapak tasarımlarına aktarıldığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda; kadın moda dergilerinin tasarımında birçok öğenin, ilkenin ve görsel anlatının kullanıldığı görülmüştür. Göstergelerin dergi markalarına göre kesin ayrımı yapılamamakla birlikte her derginin farklı elemanlarda yoğunlaştığı görülmüştür. Design is a phenomenon that has a communicative or functional purpose in the process that transforms into form as images gain meaning in the human brain. One of the most important elements of magazines, which is a design product, is their cover. The cover is like both the packaging and the clothing of a magazine. Fashion magazines are one of the areas where the visual voice of design is heard. The purpose of this research is focused on the differences and changes observed in the visual designs of the French women's fashion magazine front covers over a twenty-one-year period. In this direction, the sample group consists of the front cover designs of Vogue, Elle, Marie Claire and Cosmopolitan magazines, with a total of 985 magazine front covers covering the years 2000- 2020. In the research in which the quantitative research method was determined, two tables consisting of plastic and iconic indicators, which form the structure of the visual semiotic analysis of Groupe μ, were prepared as a data collection method. In this way, it has been tried to determine through which visual indicators the meaning conveyed by the visual messages on the front covers of the magazine is transferred to the cover designs. As a result of the research; It has been seen that many elements, principles and visual narratives are used in the design of women's fashion magazines. It was not possible to distinguish the indicators according to the magazine brands. It has been observed that each magazine concentrates on different design elements.
Collections