İçsel ve dışsal motivasyon araçlarının çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi: Katılım bankacılığında bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin hız kazandığı günümüzde bankaların başarılı olabilmeleri, ürün çeşitliliklerinin yanında başarılı ve kurumlarına bağlı personel kadrolarıyla mümkündür. Motivasyon ise performans ve verimliliği etkileyen en önemli unsur olarak ön plana çıkmaktadır. Çalışanların yüksek düzeyde motive edilmiş olmalarıyla birlikte örgütsel bağlılıkta giderek artacak, aksi durumda yaşanabilecek çeşitli risklerin önüne geçilmiş olacaktır. Çalışmanın amacı; katılım bankaları çalışanlarına yönelik içsel ve dışsal motivasyonun örgütsel bağlılık ve alt boyutları üzerindeki etkisini inceleyerek literatüre katkı sağlamaktır. Birinci bölümde motivasyon kavramı, ikinci bölümde örgütsel bağlılık kavramı teorik olarak ele alınmış ve üçüncü bölümde ise konu ile ilgili yapılan bir çalışmaya yer verilmiştir. Araştırma kapsamında Konya il sınırları içerisinde bulunan katılım bankaları çalışanlarından tesadüfi yöntem ile elde edilen 231 anket SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, içsel ve dışsal motivasyonun örgütsel bağlılık ve alt boyutları üzerinde pozitif ve anlamlı etkisi olduğu bulunmuştur. Başka bir ifadeyle çalışanların motivasyon düzeyleri artıkça, örgütsel bağlılık düzeylerinin de artığı söylenebilir. In today's world, where competition is gaining momentum, banks can be successful with their product diversity as well as successful staff members who are affiliated with their institutions. Motivation stands out as the most important factor affecting performance and efficiency. With the high level of motivation of the employees, organizational commitment will increase gradually, otherwise various risks that may be experienced will be prevented. The aim of the study; To contribute to the literature by examining the effect of internal and external motivation for participation bank employees on organizational commitment and its sub-dimensions. In the first part, the concept of motivation, in the second part, the concept of organizational commitment is discussed theoretically and in the third part, a study on the subject is given. Within the scope of the research, 231 questionnaires obtained by random method from the employees of participation banks located within the provincial borders of Konya were analyzed using the SPSS 22 program.As a result of the study, it was found that intrinsic and extrinsic motivation had a positive and significant effect on organizational commitment and its sub-dimensions. In other words, it can be said that as the motivation levels of the employees increase, their organizational commitment levels also increase.
Collections