İstanbul Üniversitesi eğitim ve araştırma ormanında orman okulu ve eğitim modelinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gezegenimizde çevresel problemler belirgin olmaya başladıklarından beri, ormancılık bilimleri ve uygulamaları yeni bir aşamaya girmiştir. Türkiye Cumhuriyetinin doğal çevrenin korunmasıyla ilgili imzaladığı 15 adet uluslararası sözleşmelerden 8'i doğrudan orman ve ormancılıkla ilgilidir. Bu kapsamda ülkemiz `klasik` ve `endüstriyel` yaklaşımlarından, `Ekosistem Tabanlı Fonksiyonel Planlama` (ETFOP)'ya geçiş sürecine girmiştir ve böylece ormancılık uygulamalarını uluslararası müktesebata uyumlaştırma adımlarını atmıştır. 6831 Sayılı Orman Yasasına göre ormanların görecekleri fonksiyon sayısı 10 adettir. Onlardan biri olan `bilimsel fonksiyon` ormanlarda yapılan bilimsel araştırmalarla özdeşleştirilmektedir. Oysa bu fonksiyona planlamada ve üretimde `katılımcılık` ilkesi kapsamında halkın ve yeni yetişen nesillere yönelik `eğitim/öğretim` kavramının da eklenmesi gerekir. Günümüze kadar ormanların halka yönelik `eğitim/öğretim` işlevinin çok az araştırıldığını, mevcut araştırmalar ise düşük profilli oldukları görülmektedir. `İ.Ü. Eğitim ve Araştırma Ormanında Orman Okulu ve Eğitim Modelinin Belirlenmesi` başlıklı tez çalışmasında Orman Okulu Programı ortaya konularak uygulamaya yönelik planlanma yer alacaktır.Önerilen bu çalışmanın temel amacı, halkın büyük ölçüde eksik kalan doğa ve çevre eğitiminin giderilmesi yönünde adım atılması ve `İ.Ü. Eğitim ve Araştırma Ormanında` somut olarak kurulabilecek bir `Orman Okulu`nun oluşturulmasında yardımcı olunması amaçlanmaktadır. Since environmental problems have become apparent on our planet, forestry sciences and practices have entered a new stage. Eight of the fifteen international conventions signed by the Republic of Turkey concerning the protection of the natural environment is directly related to forests and forestry. In this context, our country has entered the transition process from `classical` and `industrial` approaches to Ecosystem-Based Functional Planning` (ETFOP) and thus has taken the steps of harmonizing forestry practices with the international acquis. According to Forest Law No. 6831, the number of functions that forests will be adapted is 10. One of them, `scientific function`, is identified with scientific research in forests. However, the concept of `education/training` should be added to this function within the scope of `participation` principle in planning and production for the public and new generations. The `education/training` function of the forests to the public has been investigated very little till today, and the current researches are low profile. `Determination of Forest School and Education Model In İstanbul University Education and Research Forest ` will be put forward by planning the Forest School Program. The main purpose of this proposed study is to take steps towards the elimination of largely lacking nature and environmental education of the public and I.U. It is aimed to assist in the establishment of a `Forest School` which can be concretely established in the Forest of Education and Research.
Collections