Üniversite öğrencilerinin aile aidiyet düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi: Biruni Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aidiyet ve yaşam doyumunun bireysel ve toplumsal düzeydeki sonuçlarını anlamaya ve açıklamaya ilişkin sosyal bilimlerde yapılan araştırmalara konu edinilmiş ve özelde aile aidiyetine ilişkin son zamanlarda yapılan çalışmalar artmaktadır. Aile aidiyeti ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin genellikle birbirini etkilediği yönünde savlar bulunmaktadır. Aile aidiyet bağları güçlü olan bireylerin yaşam doyumları da olumlu bir düzeyde arttığına ilişkin varsayımlar yapılmaktadır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin aile aidiyeti ve yaşam doyumu arasındaki ilişki incelenmiştir. 100 öğrenci, ailesiyle birlikte yaşayan; 100 öğrenci, ailesiyle birlikte yaşamayan olmak üzere toplamda 200 öğrenci çalışmaya alınmıştır. Nicel araştırma deseninin ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Mavili ve arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen Aile Aidiyet Ölçeği, Dağlı ve Baysal'ın (2016) Türkçe'ye uyarladığı Yaşam Doyumu Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu anketi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, aile aidiyeti arttıkça yaşam doyumunun da arttığı saptanmıştır. Ailesiyle birlikte yaşayan ve ailesiyle birlikte yaşamayan öğrencilerde aile aidiyetinde herhangi anlamlı bir değişiklik görülmemiştir ancak ailesiyle birlikte yaşamayan öğrencilerin yaşam doyumunun daha yüksek olduğu saptanmıştır. Kadın ve erkek öğrenciler arasında aile aidiyeti ve yaşam doyumu arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Annenin eğitim durumu ve çalışma durumunun aile aidiyeti ve yaşam doyumu üzerinde anlamlı bir etkisi görülmemiştir. Babanın eğitim durumu ve çalışma durumunun ise hem aile aidiyetini hem de yaşam doyumunu etkilediği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencileri, Aile Aidiyeti, Yaşam Doyumu, Aile. The number of studies on understanding and explaining the results of belonging and life satisfaction on individual and social level and family belonging have recently been increased in social sciences. There are various claims that the relationship between family belonging and life satisfaction usually affect each other. It is assumed that individuals who have strong family affiliations have an increasing life satisfaction in a positive level as well.In this study, the relationship between family belonging and life satisfaction of university students have been investigated. Totally 200 students are included in this study; 100s of them are students who live with their parents and 100s of them are students who don't live with their parents. Relational survey design of quantitative research has been used. The Family Belonging Scale developed by Mavili et al. (2014) and Life Satisfaction Scale and questionnaire of Personal Information Form which was adapted to Turkish by Dağlı and Baysal (2016) are also used.The results of the study show that as the sense of family belonging increased, the life satisfaction has also increased as well. In terms of family belonging, there is no significant change between the students who live with their families and those who do not live with their families, however it has been detected that the students who do not live with their families have higher life satisfaction. There is no significant difference between family belonging and life satisfaction among female and male students. The educational background and employment status of the mother do not have a significant effect on family belonging and life satisfaction. On the other hand, it has been observed that educational background and employment status of the father affect both family belonging and life satisfaction.Key Words: University Students, Family Belonging, Life Satisfaction, Family.
Collections