Çok amaçlı rekreasyonel spor tesislerinde hizmet kalitesi, rekreasyonel liderlik ve spor hizmetlerini tekrar satın alma niyeti ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı çok amaçlı rekreasyonel spor tesislerinde hizmet kalitesi, rekreasyonel liderlik ve spor hizmetlerini tekrar satın alma niyeti arasındaki ilişkinin araştırılmasının yanı sıra, üyelerin hizmet kalitesi, rekreasyonel liderlik ve spor hizmetlerinin tekrar satın alma niyeti algılarının derecelerinin belirlenmesi ve hizmet kalitesinin demografik verilere göre karşılaştırmalı analizlerinin yapılmasıdır. Araştırmanın örneklemini evreni temsil ettiği varsayılan İstanbul ilinde faaliyet gösteren n=5 adet çok amaçlı spor tesisilerine üye olan n=208'i kadın, n=330'u erkek toplam n=538 birey oluşturmaktadır. Araştırmada çok amaçlı rekreasyonel tesislere üye olan bireylere dört bölümden oluşan içeriğinde Lam ve ark. (2005) tarafından geliştirilen ve Gürbüz ve ark. (2005) tarafından Türkçe geçerlik geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan spor tesisleri hizmet kalitesi değerlendirme ölçeği, Huang`ın (2004) geliştirdiği Başoğlu (2011)'nun uyguladığı rekreasyonel liderlik ölçeği, Bülbül ve ark. (2012) tarafından geliştirilen spor hizmetlerini tekrar satın alma niyeti soruları ve demografik verilerden oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistiki olarak SPSS 24 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çok amaçlı rekreasyonel spor tesislerinde hizmet kalitesi, rekreasyonel liderlik ve tekrar satın alma niyeti ile ilişkili verilerde pozitif yönlü kolerasyonlar gözlemlenmiştir. Spor tesisleri fiziksel tesis kalitesi boyutu dışında hizmet kalitesi ve diğer boyutlarında memnuniyetsizlik gözlemlenmiş, rekreasyonel liderlik davranışları ve tekrar satın alma niyeti puanlarının ortalamanın üstünde olduğu tespit edilmiştir. Karşılaştırmalı analizlerde cinsiyet değişkeninde hizmet kalitesi ve alt boyutlarında, medeni durum değişkeninde fiziksel tesis, eğitim durumu değişkeninde hizmet kalitesi ve alt boyutlarında, aylık gelir değişkeninde hizmet kalitesi ve alt boyutlarında, spora katılım sıklığı değişkeninde antrenman tesisleri boyutlarında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık (p>.0,05) gözlemlenmemiştir. Diğer parametrelerde anlamlı bir farklılaşma (p<0,05) gözlemlenmiştir. The research aims to investigate the relationship between service quality, recreational leadership and repurchase intention sports services in multipurpose recreational sports facilities, as well as to determine the members' degree of perception of service quality, recreation leadership and sports service repurchase intent and to make comparative analyses of service quality according to demographic data. The sample of the study consists of totally n = 538 individuals of which n = 208 female and n = 330 male, who are members of n = 5 multi-purpose sports facilities operating in Istanbul, which is assumed to represent the population of the research. In the study, the research part consists of four parts containing the questionnaire named Sports Facilities Service Quality Assessment Scale developed by Lam et al. (2005) and of which the Turkish validity and reliability study of the questionnaire was done by Gürbüz et al. (2005), the Recreational Leadership Scale developed by Huang (2004) and of which Başoğlu (2011) applied in Turkey, the Intention to Repurchase Sports Services questions developed by Bülbül et al. (2012), and demographic data and the questionnaires were applied to the individuals who were the members of multi-purpose sports facilities. The data obtained were analyzed statistically by the SPSS 24 program. As a result of the research, positive correlations were observed in data related to service quality, recreational leadership and repurchase intention in multi-purpose recreational sports facilities. Dissatisfaction was observed in the quality of service and other dimensions apart from the physical facility quality dimension of sports facilities, and recreational leadership behaviors and repurchase intention were found to be above the average. In comparative analyses, no statistically significant differences were observed in the service quality and sub-dimensions in the gender variable, in the physical facility in the marital status variable, in the service quality and sub-dimensions in the education status variable, in the service quality and sub-dimensions in the monthly income variable, and in the sport facilities dimension in the frequency of participation in sports variable (p > 0.05). Significant differences were observed in the other parameters (p < 0.05).
Collections