Z kuşağının girişimcilik eğilimlerinde duygusal zeka ve yaratıcılığın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni iş hayatına başlamış veya başlayacak olan Z kuşağını anlayabilmek ve özellikle işyapış şekillerini ya da iş tercihlerini yorumlayabilmek için son yıllarda çok fazla kuşakaraştırmaları yapılmaktadır. Z kuşağını diğer kuşaklardan ayıran özelliklerinin yanı sıratercih edebilecekleri mesleki alanlar da merak edilen konular arasındadır. Bu çalışmada,Z kuşağının duygusal zekâları ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkide yaratıcılığınaracı rolü incelenmiştir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle 348 üniversite öğrencisiveya yeni mezun olmuş bireylerden toplanmıştır. Katılımcılar, öncelikle demografikdeğişkenlere dair maddeleri sonrasında girişimcilik eğilimlerini, duygusal zekâdüzeylerini ve yaratıcılıklarını ölçen maddeleri değerlendirmişlerdir. Araştırmanınbulgularına göre yaratıcılık değişkeni Z kuşağı bireylerinin girişimcilik eğilimlerinipozitif yönde yordarken, duygusal zeka değişkeninin girişimcilik eğilimi üzerindedoğrudan anlamlı bir etkisi bulunmamıştır. Ancak duygusal zekâları ile girişimcilikeğilimleri arasındaki bu ilişkide yaratıcılığın aracı rol oynadığı tespit edilmiştir.Analizler odağında bulgular tartışılmış ve gelecek çalışmalar için önerilerdebulunulmuştur. In recent years, many generation studies have been conducted in order to understand theGeneration Z that has started or will start their new business life and to interpret theirbusiness manners or business preferences. In addition to the features that distinguishGeneration Z from other generations, the professional areas they may prefer are amongthe subjects of interest. In this study, the mediating role of creativity in the relationshipbetween the entrepreneurial tendencies of Generation Z and their emotional intelligencewas investigated. The data of the study were collected from 348 university students ornewly graduated individuals using a survey method. Participants first evaluated itemsrelated to demographic variables, and then items measuring entrepreneurial orientations,emotional intelligence levels and creativity. According to the findings of the study,while the creativity variable positively predicted the entrepreneurial orientations of theGeneration Z individuals, the emotional intelligence variable did not have a directsignificant effect on the entrepreneurial orientations. However, it has been demonstratedthat creativity plays a mediating role in the relationship between emotional intelligenceand entrepreneurial orientations. The findings of the the study were discussed in thelight of the analysis, and suggestions for future studies were provided
Collections