Son dönem osmanlı resim sanatında entelektüel kadın imgesinin yaratımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemi, kadınlar tarafından ataerkinin iktidarına karşı verilmiş mücadeleler bütünü olan Osmanlı Kadın Hareketi'nin gerçekleştirildiği yıllardır. Bu hareketle ortaya çıkan kadınlar, ataerkinin iktidarından gelen her türlü haksızlık ve eşitsizliğe karşı ezilen Osmanlı kadınlarının yanında eyleme geçerek entelektüel birer karakter ortaya koymuşlardır. Söz konusu karaktere yalnızca tarihte değil tuvallerde de rastlanır. Ancak bu zamana kadar Osmanlı Kadın Tarihi ile Osmanlı Resim Sanatı arasında bir bağlantı kurulamamış ve gerek Osmanlı kadınlarının gerekse Osmanlı kadın imgesi temsillerinin sergilemiş olduğu entelektüel karakterin ayırdına varılamamıştır. `Son Dönem Osmanlı Resim Sanatında Entelektüel Kadın İmgesinin Yaratımı` isimli bu yüksek lisans tezinde ise Osmanlı Kadın Tarihi ile Osmanlı Resim Sanatı arasında bir bağlantı kurmak ve hem Osmanlı kadınlarının hem de Osmanlı kadın imgesi temsillerinin entelektüel kimliğini açığa çıkarmak amaçlanmıştır. Söz konusu kimlik, aynı zamanda tarih ve tuvaller arasındaki bağlantının en önemli yeri olması nedeniyle araştırmanın odak noktasıdır. Bu doğrultuda entelektüel Osmanlı kadınlarının ve entelektüel Osmanlı kadın imgesi temsillerinin yaratım süreçleri incelenmiş ve söz konusu incelemede bir yandan Osmanlı kadınları ile Osmanlı kadın imgesi temsillerinin aralarındaki bağlantı sorgulanırken bir yandan da hem Osmanlı kadınlarının hem de Osmanlı kadın imgesi temsillerinin entelektüel kimlikleri tartışılmıştır. The last period of the Ottoman Empire has witnessed the Ottoman Women's Movement which was the women's fight against the patriarchy. The women who were responsible for this movement have showed an intellectual character via taking action against injustice and inequality of the patriarchy. This character was not only found in history but also in canvases. However, the connection was not able to be interrelated between Ottoman Women's History and Ottoman Painting. Moreover, intellectual character of Ottoman women and intellectual character of representations of Ottoman women's image could not be revealed, until this time. In this master's thesis entitled `The Formation of the Intellectual Women Image in Late Ottoman Painting`, it was aimed to establish a connection between Ottoman Women's History and Ottoman Painting and to reveal the intellectual identity of both Ottoman women and representations of Ottoman women's image. This identity is also the focus of this research as it is the most important point of the connection between history and the canvases. In this context, the formation process of intellectual Ottoman women and representations of intellectual Ottoman women's image were evaluated. Additionally, the connection between Ottoman women and representations of Ottoman women's image was questioned, whilst intellectual identities of Ottoman women and intellectual identities of representations of Ottoman women's image were discussed.
Collections