Show simple item record

dc.contributor.advisorCivelek, Mustafa Emre
dc.contributor.authorAyan, Muharrem Aykut
dc.date.accessioned2023-09-22T12:37:40Z
dc.date.available2023-09-22T12:37:40Z
dc.date.submitted2022-12-29
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742118
dc.description.abstractGünümüz işletmelerin olmazsa olmazı haline gelen online varlıklarının dış ticarete etkili ve başarılı kullanımı bir hayli önem içermektedir. Uluslararası pazarlama araçlarının günümüz çağına göre tekrar gözden geçirilmesi kurum ve girişimlerin satış amaçlı pazarlama faaliyetlerinde online pazarlama amaçlı çalışmalarının adapte edilmesi gerekmektedir. Günümüz satın alıcıların Y kuşağına etkisi incelendiğinde satın alma alışkanlıklarında interneti kullanma oranlarında ciddi artışlar gözlenmektedir. Kolaylaştırılmış gümrük ve lojistik çözümleriyle sınır ötesi e-ticaret kavramı bireysel alıcılar için cazip bir durum almış olup ülkesinde bulamadığı markayı veya fiyat avantajı olan ürünleri sınır tanımaksızın elektronik ortamda satın almayı tercih etmektedirler.Bu çalışmada işletmelerin sınır ötesi e-ticaret kullanılan hem son kullanıcılara (B2C) hem de işletmeler arası (B2B) online pazarlama kanallarına değinilmiştir. İşletmelerin kullanabilecekleri online pazarlama araçları hakkında bilgiler paylaşılmış. Ülkemizde ki küresel hızlı kargo taşımacılığın gelişmesi ve ülkemizin bulunduğu coğrafi konum itibariyle 48 saat süre içince teslimat yapabileceği geniş coğrafyada sınır ötesi e-ticaret imkanlarından bahsedilmiş ve en gözde pazar yeri olan Avrupa pazarı üzerine detaylı bir araştırma yapılmıştır.İşletmeler arası (B2B) e-ticaret yöntemleri üzerinden detaylı çalışma yapılmış ve dünyanın önce gelen alibaba.com ile ihracatçı firmalara sunduğu fırsatların üzerinden bahsedilmiştir.
dc.description.abstractThe effective and successful use of online assets, which have become indispensable for today's businesses, for foreign trade is of great importance. Reviewing international marketing tools according to today's age is a must for businesses.When the effect of today's business buyers on Gen Y is examined, a significant increase is observed in the rate of using the internet in their purchasing habits.With its simplified customs and logistics solutions, the concept of cross-border e-commerce has become attractive for individual buyers, and they prefer to buy products with price advantages or brands they cannot find in their country from online marketplaces without any borders.In this study, both end-users (B2C) and inter-business (B2B) online marketing channels that use cross-border e-commerce of enterprises are mentioned. Information was shared about cross-border online marketing tools that businesses can use. The development of global fast cargo transportation in our country and the cross-border e-commerce opportunities in the wide geography where our country can deliver within 48 hours due to its geographical location were mentioned and detailed research was made on the European market, which is the most popular market place.A detailed study has been carried out on business-to-business (B2B) e-commerce methods and the opportunities offered to exporter companies with alibaba.com, the world's leading company, were mentioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmeler arası (B2B) ve işletmeden tüketiciye (B2C) elektronik ticarette KOBİ'lere yönelik ihracat stratejileri
dc.title.alternativeBusiness to business (B2B) and business to consumer (B2C) export strategies for SMEs in electronic commerce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-29
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmMobile commerce
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmBusiness to consumer
dc.subject.ytmBusiness-to-business
dc.identifier.yokid10242885
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669219
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess