Kurumsal duygusal hafıza ve sonuçları üzerine bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kurumsal duygusal hafıza, geçmiş duygusal tecrübelerin, bilgi ve deneyimlerin, ihtiyaç halinde hatırlanması, korunmasını, kullanılması ve paylaşılmasına ilişkin süreçleri kapsamaktadır. Literatüre bakıldığında kurumsal duygusal hafızanın firma yenilikçiliği, firma performansı, örgütsel öğrenme, örgütsel bağlılık, bilgi paylaşımı, değişim odaklı liderlik ve görev odaklı liderlik ile ilişkisini inceleyen araştırmalar mevcuttur. Ancak, kurumsal duygusal hafızanın, açık ve kapalı bilgi paylaşımı, inovasyon performansı, rekabet avantajı ve kurumsal itibar üzerine etkisini inceleyen bir çalışma bulunmamaktadır. Bu tez çalışmasının temel amacı; kurumsal duygusal hafızanın, inovasyon performansı, rekabet avantajı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisini ampirik olarak test etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise, kurumsal duygusal hafıza ile inovasyon performansı, rekabet avantajı ve kurumsal itibar ilişkisinde bilgi paylaşımının aracılık (mediator) etkisini araştırarak işletme literatürüne katkı sağlamaktır. Bunu gerçekleştirmek için başlangıç olarak konuyla ilgili yerli ve yabancı literatür taranmış ve kavramsal çerçeve ve hipotezler oluşturulmuştur. Daha sonra çalışma bir alan araştırması kapsamında desteklenmiş olup, tekstil sektöründe görev yapmakta olan 350 idari personele anket uygulanmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmede SPSS 24.0 istatiksel veri analizi programından yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda kurumsal duygusal hafızanın bilgi paylaşımı, inovasyon performansı, rekabet avantajı ve kurumsal itibar üzerinde pozitif etkisinin olduğu bulunmuştur. Diğer taraftan kurumsal duygusal hafıza alt boyutlarından sadece duygusal deneyim depolamasının inovasyon performansı üzerinde etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Son olarak kurumsal duygusal hafıza ve alt boyutlarının inovasyon performansı, rekabet avantajı ve kurumsal itibar üzerindeki etkisinde bilgi paylaşımının kısmi aracılık rolü bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Duygusal Hafıza, Bilgi Paylaşımı, İnovasyon Performansı, Rekabet Avantajı, Kurumsal İtibar Organizational emotional memory includes the processes of remembering, preserving, using and sharing past emotional experiences, information and experiences when needed. In the literature, there are studies examining the relationship between organizational emotional memory and firm innovation, firm performance, organizational learning, organizational commitment, knowledge palsh, change-oriented leadership and task-oriented leadership. However, there is no study examining the effect of organizational emotional memory on open and implicit information sharing, innovation performance, competitive advantage and corporate reputation.The main purpose of this thesis is; To empirically test the impact of organizational emotional memory on innovation performance, competitive advantage and corporate reputation. However, another purpose of the study is to contribute to the business literature by investigating the mediator effect of information sharing on the relationship between organizational emotional memory and innovation performance, competitive advantage and corporate reputation. In order to realize this, the relevant domestic and foreign literature was scanned and conceptual framework and hypotheses were formed. Later, the study was supported within the scope of a field study and a questionnaire was applied to 350 administrative staff working in the textile sector. SPSS 24.0 statistical data analysis program was used to test the research hypotheses.As a result of the research, it was found that organizational emotional memory has a positive effect on information sharing, innovation performance, competitive advantage and corporate reputation. On the other hand, it was determined that only emotional experience storage, one of the sub-dimensions of organizational emotional memory, has no effect on innovation performance. Finally, information sharing has a partial mediating role in the impact of organizational emotional memory and its sub-dimensions on innovation performance, competitive advantage and corporate reputation.Key Words: Organizational Emotional Memory, Information Sharing, Innovation Performance, Competitive Advantage, Corporate Reputation
Collections