Bilim kurgu filmlerinden hareketle eğitimin geleceği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bilim kurgu filmlerinin gelecek kurgusuna bağlı kalarak öğrenci, sınıf, öğretmen, okul üzerine gelecekteki eğitimi kurgulamaktır. Araştırmanın çalışma gurubu, sinema filmleri arasından bilim kurgu filmleri, bilim kurgu filmleri içerisinden alanında uzman iki eğitim bilimleri ve bir sinema televizyon mezunu akademisyen tarafından seçilmiş 50 film oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma gurubu tabakalı örnekleme yöntemiyle düşünce gücü, biyolojik, uzay olgusu, teknolojik konulu filmler olmak üzere dört farklı başlıkta analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanması sırasında, Yıldırım vd. (2016) tarafından yapılan `Aamir Khan Filmlerinin Eğitimsel Açıdan İncelenmesi: 3 Idiots (3 aptal) ve Taare Zameen Par (Her Çocuk Özeldir) Üzerine Nitel Bir Değerlendirme` Çalışmalarından yararlanılarak veriler MAXQDA programında kullanılmıştır. Araştırmada gelecekte teknolojinin gelişmesine de bağlı olarak okul olgusunun kurgusu tamamen değişeceği öngörülmektedir. VR gözlükler ve fitbit(giyilebilir teknoloji) yardımıyla bir öğretmenler kendi evlerinden çıkmadan öğrencilerin evlerine konuk olarak üç boyutlu olarak ders anlatabilecektir. Diğer taraftan öğrencilerin sosyalleşebilmeleri ve akran iletişimleri için sosyalleşebilecekleri okul benzeri yapıların gerekliliği kaçınılmaz görülmektedir. Bilim kurgu filmlerinin teknolojinin önünü alması şeklinde var olan bir fikrin toplum tarafından kabullenerek çeşitlendirildiği düşünülebilir. Bu bağlamda her bir bilim kurgu filminin topluma bir çok konuda `Fikir aşılamak` görevini yerine getirdiği görülmektedir. Bir fikrin ortaya çıkmasından vücut bulması kademesine kadar bir yönetime ihtiyaç duyduğu ve fikir oluşturmaktan vücut bulmasına kadar eğitime ihtiyaç duyduğu görülmektedir. Bu noktadan hareketle dünya var olduğu sürece ortaya atılan her fikir eğitimi, eğitim yönetimini ve devamında okul kavramının yeniden şekillenmesine ivme sağlayacaktır.Bu araştırmadan bilim kurgu filmlerinin işledikleri konu ile teknolojinin gelişme yönünün paralelliği, aya yolculuğun ilk kez 1902'de Fransızca: `Le Voyage dans la lune` filminde işlenip gerçekte insanın ay yolculuğunun 20 temmuz 1969 yılında gerçekleşebilmesiyle görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Gelecekte Eğitim, Bilim Kurgu, Fütürizm, Sinema The aim of this research is to construct future education on students, classrooms, teachers and schools by adhering to the future fiction of science fiction movies. The working group of research consists of 50 films selected by two educational sciences graduate and a cinema and television graduate academicians from science fiction films among cinema movies. The working group of research was analysed under four different headings, including thought power, biological, space phenomenon and technological themed films, using the stratified sampling method. During the collection of research data, making use of the studies of Yıldırım et al. (2016), the `An Educational Examination of Aamir Khan's Films: A Qualitative Assessment on 3 Idiots (3 Idiots) and Taare Zameen Par (Every Child Is Special)`, the data were used in the MAXQDA program. In the research, it is predicted that the fiction of school phenomenon will change completely depending on the development of technology in the future. With the help of VR glasses and fitbit (wearable technology), teachers will be able to teach three-dimensional lessons as a guest at students' homes without leaving their own home. On the other hand, the necessity of school-like structures, where students can socialize for their socialization and peer communication, seems inevitable. It can be thought that an idea that exists in the form of science fiction films taking the lead by technology is accepted and diversified by society. In this context, it is seen that each science fiction films fulfils the task of `instilling ideas` to the society on many issues. It is seen that it needs a management from appearance of an idea to the stage of its incarnation, and it needs training from creating an idea to its incarnation. From this point of view, as long as the world exists, every idea education put forward will accelerate the education management and then the reshaping of the concept of school. From this research, the parallelism of the subjects of science fiction movies and the direction of development of technology can be seen when the journey to the moon was first described in 1902 in French: `Le Voyage dans la lune` and the real moon journey of man took place on 20 July 1969.Keywords: Future Education, Science Fiction, Futurism, Cinema
Collections