Türkiye'deki eğitim politikalarının eğitim çalışanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Türkiye'de uygulanan eğitim politikaları hakkında, eğitim çalışanlarının görüşlerini tespit etmektir. Araştırma nicel çalışma olarak tasarlanmış, betimsel tarama modelinde desenlemiştir. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılı Kahramanmaraş merkez ilçelerindeki (Dulkadiroğlu, Onikişubat) ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde görev yapan eğitim çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 424 eğitim çalışanı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen `Eğitim Politikaları Görüşleri Ölçeği` ve kişisel bilgi formundan elde edilmiştir. Eğitim politikaları görüşleri ölçeği; eğitim politikalarının özellikleri, eğitim politikalarına etki eden uluslararası kuruluşlar, eğitim politikalarına etki eden yurt içi faktörler, eğitim politikalarının uygulamasını etkileyen faktörler, eğitim politikalarının etkisi ve eğitim politikalarının uygulanabilirliği olmak üzere altı alt boyut ve 25 maddeden oluşmaktadır. Geliştirilen ölçeğin Cronbach alfa değeri 0.934 olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini tespiti için faktör analizine ve boyutlar arasındaki korelasyona bakılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22.0 analiz programının kullanıldığı çalışmada, eğitim çalışanlarının eğitim politikalarıyla ilgili görüşlerini tespit etmek amacıyla betimsel istatistik ve yüzdelik grafiklerden yararlanılmıştır. Ayrıca eğitim çalışanlarının eğitim politikaları hakkındaki görüşleri demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla, Bağımsız Gruplar için T-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve hochberg'GT2 testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; Eğitim çalışanlarının eğitim politikalarıyla ilgili görüşlerinin (x̄=3.08) kısmen katılıyorum düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında, Eğitim politikaları görüşleri ölçeğinde en yüksek puanı eğitim politikalarını etkileyen uluslararası kuruluşlar (EPEUK) alt boyutu almıştır. Eğitim çalışanlarının eğitim politikalarına ilişkin görüşleri cinsiyet ve görev durumu değişkenine göre farklılık gösterdiği; sendika, çalışılan kurum, eğitim durumu ve çalışma süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. The purpose of this research; The aim is to determine the opinions of education workers about the education policies implemented in Turkey. The research was designed as a quantitative study and designed in a descriptive survey model. The population of the research consists of education staff working at primary, secondary and high school levels in Kahramanmaraş central districts (Dulkadiroğlu, Onikisubat) in the 2020-2021 academic year. The sample of the study consists of 424 education employees selected by simple random sampling method. The data used in the research were obtained from the `Educational Policy Opinions Scale` and personal information form developed by the researcher. Education policy opinions scale; It consists of six sub-dimensions and 25 items: the characteristics of education policies, international organizations that affect education policies, domestic factors that affect education policies, factors that affect the implementation of education policies, the effect of education policies, and the applicability of education policies. The Cronbach alpha value of the developed scale was found to be 0.934. In order to determine the construct validity of the scale, factor analysis and the correlation between the dimensions were examined. In the study, in which the SPSS 22.0 analysis program was used for the analysis of the data, descriptive statistics and percentage graphics were used to determine the views of the education staff about the education policies. In addition, T-test for Independent Groups, One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and hochberg'GT2 test were used to determine whether the opinions of education employees about education policies differ according to demographic variables. As a result of the research; It has been determined that the opinions of the education employees about the education policies (x̄=3.08) are at the level of partially agree. Within the scope of the research, the international organizations that affect education policies (EPEUK) sub-dimension received the highest score in the Education policy views scale. The opinions of education employees on education policies differ according to gender and job status; It has been determined that there is no significant difference according to the union, institution, education level and working time variable.
Collections