Üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerilerinin ve düşünme stillerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile düşünme stillerinin incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalıdır. Çalışmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesinde öğrenim gören 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu evrenden kolay ulaşılabilir örneklem ile seçilen 436 kadın 164 erkek olmak üzere toplam 600 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu'', `Öz Yönetimli Öğrenme Becerileri Ölçeği` ve `Düşünme Stilleri Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmanın alt amaçlarına uygun olarak betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD anlamlılık testi, Kruskal Wallis H-testi, Mann Whitney U-testi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerilerinin ortalamadan düşük olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin öz yönetimli öğrenme becerileri arasında cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm, sınıf düzeyleri, lisansüstü eğitim yapma isteği ve genel not ortalaması değişkenlerine göre anlamlı farklar olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin düşünme stilleri arasında ise cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm ve genel ortalama durumuna göre anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Buna karşın sınıf düzeylerine ve lisansüstü eğitim yapma isteğine göre anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin düşünme stillerinin ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin öz yönetimli öğrenme becerileri ile düşünme stilleri arasında genel olarak negatif ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. The general purpose of the research is to examine self-directed learning skills and thinking styles. The research is based on the correlational survey model. The population of the study consists of 1st,2nd, 3rd and 4th grade students studying at Kahramanmaraş Sutçu Imam University in the 2019-2020 academic year. The sample of the study, on the other hand, consists of 600 students, 436 females and 164 males, selected through an convenience sample. `Personal Information Form'', `Self-Directed Learning Skills Scale'' and `Thinking Styles Scale'' were used as data collection tools. Descriptive statistics, independent groups t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), LSD significance test, Kruskal Wallis H-test, Mann Whitney U-test and determining the relationship between self-directed learning skills and thinking styles of university students in accordance with the sub-objectives of the study Pearson correlation analysis was used for. The results obtained from the study show that the self-directed learning skills of university students are lower than average. When analyzed in terms of demographic variables, it was determined that there were statistically significant differences in self-directed learning skills according to gender, department, grade levels, desire to do graduate education and general average variable. When examined in terms of thinking styles, it was determined that there was no significant difference according to gender, department where they were educated and general average status. On the other hand, it has been determined that there are significant differences according to class levels and the desire to do graduate education. It has been determined that there are generally negative relationships between university student's self-directed learning skills and their thinking styles.
Collections