Mustafa Ruhi Şirin'in eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, eserlerinde çocuğa görelik ilkesinden taviz vermeden, çocukların hakları ve gelecekleri ile ilgili çalışmalar yapan Mustafa Ruhi ŞİRİN' in din eğitimi alanında da incelenip, eserlerindeki değerlerin neler olduğu ve değerleri çocuklara nasıl anlattığının tespiti yapılması amaçlanmıştır. Şirin'in çocuk kitaplarında değerler eğitimi üzerine yapılan çalışmaların az olması kanaatinde olunduğundan bu araştırma ortaya konularak, çocuklar için yazdığı şiir, hikâye, masal ve mektup türündeki eserlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi yapılmıştır. Şirin, çocuğa verilecek değerin kültürel çerçevede gerçekleştiğini ve kültürün üzerinde durduğu değerlerin çocuğa öğretilmesinin gerekliliğini vurgulamaktadır Tespit edilen değerler örnekleri ile beraber, temel değerler ve manevi / dini değerler olarak açıklanarak çalışma neticelendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mustafa Ruhi Şirin, Değer, Değerler Eğitimi, Çocuk, Manevi Değerler In this study, it is aimed to examine Mustafa Ruhi Şirin, who works on the rights and future of children without compromising the principle of approppriateness to the child in his works, also in the field of religious education, and to determine what the values in his works are and how he explains them to children. Since it is believed that there are few studies on values education in Şirin's children books, by presenting this study the works in the form of poems,stories,fairy tales and letter he wrote for children were examined in terms of values education. Şirin emphasizes that the value to be given to the child is realized within the cultural framework and necessity of teaching values that culture dwells on to the child. The study was concluded by explaining the determined values together with the samples as basic values and spritual/religious values.Keywords: Mustafa Ruhi Şirin, Values, Value Education, Children, Spiritual Values.
Collections