Spor lisesi öğrencilerinin internet bağımlılıklarının ve öğrenme sorumluluklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, spor lisesinde öğrenim gören öğrencilerin internet bağımlılıklarını ve öğrenme sorumluluklarını incelemektir. Bu genel amaç kapsamında, öğrencilerin internet bağımlılığı ve öğrenme sorumluluğu düzeyleri arasında cinsiyet, sınıf, anne ve baba eğitim düzeyleri, internet kullanımı süresi kontrolü, kullandıkları sosyal medya, internette geçirdikleri zaman ve interneti kullanma amacı gibi değişkenlere göre anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş Spor Lisesinde öğrenim gören 250 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` `İnternet Bağımlılığı Ölçeği` ve `Öğrenme Sorumluluğu Ölçeği (ÖSÖ-II)` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD testi ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda spor lisesi öğrencilerinin internet bağımlılıklarının düşük seviyede, öğrenme sorumluluklarının ise genel olarak iyi düzeyde olduğu, öz yönetimli öğrenme sorumluluklarının ise orta seviyede olduğu görülmüştür. Öğrencilerin internet bağımlılıklarının cinsiyete, sınıf düzeyine ve anne-baba eğitim düzeylerine göre anlamlı biçimde farklılaşmadığı; internet kullanımı kontrolü, kullanılan sosyal medya ve internette geçirilen zamana göre ise anlamlı biçimde farklılaştığı belirlenmiştir. İnternet kullanımı kontrol edilmeyen, Instagram kullanan ile 4 saat ve üzeri internet kullanan öğrencilerin internet bağımlılıklarının daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Spor lisesi öğrencilerinin öğrenme sorumluluklarının genel anlamda ve tüm alt boyutlarda cinsiyete, anne ve baba eğitim düzeylerine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı; sınıf düzeyi ve internette geçirilen zamana göre ise anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Genel olarak sınıf düzeyi ve internette geçirilen zaman azaldıkça öğrenme sorumluluğu düzeyinin yükseldiği belirlenmiştir. Ayrıca, spor lisesi öğrencilerinin internet bağımlılığı arttıkça öğrenme sorumluluğunun azaldığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to examine the internet addiction and learning responsibilities of students studying at sports high schools. Within the scope of this general purpose, it was examined whether there is a significant difference among the students' internet addiction and learning responsibility levels according to variables such as gender, class, parents' education levels, time control for internet use, the social media they use, the time spent on the internet and purpose of using the internet. The research is a descriptive study in a correlational survey model. The sample of the study consists of 250 students studying at Kahramanmaraş Sports High School. `Personal Information Form`, `Internet Addiction Scale` and `Learning Responsibility Scale (OSÖ-II)` were used as data collection tools in the study. T-test, one-way analysis of variance (ANOVA), LSD test and Pearson correlation test were used for the analysis of research data.As a result of the research, it was determined that internet addiction of sports high school students was at a low level, their learning responsibilities were generally at a good level, and their self-directed learning responsibilities were at a medium level. Internet addiction of students did not differ significantly according to gender, class level, and parents' education level. Internet usage control differs significantly according to the social media used and the time spent on the internet. It was determined that students whose internet use is not controlled, who use Instagram and who use the internet for 4 hours or more have higher internet addiction levels. It was found that the learning responsibilities of sports high school students do not differ significantly in whole scale and in all sub-dimensions according to gender and education levels of parents. It has been found that it differs according to the class level and the time spent on the internet. In general, it has been determined that as the class level and the time spent on the internet decrease, the level of learning responsibility increases. It has been concluded that as the sport high school students' internet addictions increase, their learning responsibilities decrease.
Collections