Teori ve mevcut araştırmalar ışığında işletmelerde iş tatmini
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bireyin performansı ile örgütün performansı arasında güçlü bir ilişki bulunmaktadır. İş veren ve iş gören olarak iş tatmini karşılıklı bir süreç halinde devam etmektedir. Bu durum, üretimden, dağıtıma kadar olan bütün iş sürecini etkilemektedir. İş -yaşam arasında, iş görenlerin işlerini severek yapması, iş tatminini hem örgüt açısından hem iş gören açısından daha değerli kılmaktadır. İş gören tatminine ulaştığında iş veren de daha fazla verim almaktadır. Dolayısıyla örgütler, birçok kurum – kuruluş, kamu – özel, akademi, sağlık gibi birçok alanda iş görenlerin iş tatmini hakkında bilgi sahibi olmak istemektedirler. İş tatmini ölçülmesi performans açısından iş görenler için önemli bir konu olması sebebiyle, bireyin iş tatminin gerçekleşip, gerçekleşmediği merakı, karşımıza bu konu ile ilgili birçok araştırmayı çıkarmaktadır. Bu çalışmada da bireyin işine karşı gösterdiği genel, tutum ve davranışların ölçüldüğü araştırmalar, teoriler ışığında irdelenmiştir. Araştırmada, iş tatmini ile ilgili yapılmış 113 Lisansüstü Tez, 273 tane de Akademik makalenin içerik analizi yapılmıştır. Windows 10/Excell programı kullanılmış, veriler oran/orantı çerçevesinde grafiklerle çalışmaya aktarılmıştır. Yapılan içerik analizi çalışmasında, araştırma ile ilgili detaylara yer verilmiş ve iş tatmini çalışmaları ile ilgili bir derleme çalışması eksikliği düşünülerek yapılan araştırmaların, iş tatmini değişkenleri ile nasıl bir anlamlı farklılık gösterdiğine bakılmıştır. Buna göre; Yaşa göre anlamlı farklılık gösterir, cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterir, çalışma süresine göre anlamlı farklılık gösterir, medeni duruma göre anlamlı farklılık gösterir, eğitim seviyesine göre anlamlı farklılık gösterir, statüye göre anlamlı farklılık gösterir, gelir seviyesine göre anlamlı farklılık gösterir., kamu ya da özel sektörde çalışmış olmasına göre anlamlı farklılık gösterir gibi değişkenlere bakılarak bir arşiv çalışması yapmak amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, İş Tatminini Etkileyen Değişkenler, İş Tatmini Ölçümü. Today, there is a strong relationship between the performance of the individual and the performance of the organization. Job satisfaction as employer and employee continues as a reciprocal process. This affects the entire business process from production to distribution. Between work and life, the fact that employees do their jobs with pleasure makes job satisfaction more valuable both for the organization and for the employee. When the employee is satisfied, the employer also gets more efficiency. Therefore, organizations want to have information about the job satisfaction of those working in many fields such as many institutions - organizations, public - private, academia, health. Since the measurement of job satisfaction is an important issue for employees in terms of performance, the curiosity of whether the individual's job satisfaction is realized or not brings us many studies on this subject. In this study, studies that measure the general attitudes and behaviors of the individual towards his/her job were examined in the light of theories. In the research, content analysis of 113 graduate theses and 273 academic articles on job satisfaction was made. Windows 10/Excell program was used and the data was transferred to work with graphics within the framework of ratio/proportion. In the content analysis study, details about the research were included and considering the lack of a compilation study on job satisfaction studies, it was examined how the researches made a significant difference with the job satisfaction variables.According to this; Significantly different by age, significantly different by gender, significantly different by length of employment, significantly different by marital status, significantly different by education level, significantly different by status, significantly different by income level, public or It is aimed to make an archive study by looking at variables such as having worked in the private sector.Keywords: Job Satisfaction, Variables Affecting Job Satisfaction, Job Satisfaction Measurement.
Collections