Kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj ve kurumsal kimlik üzerine etkisi: Bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmenin hız kazanmasıyla değişen ve rekabetin daha da zorlaştığı günümüz iş dünyasında işletmeler, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları, olumlu kurumsal imaj ve olumlu kurumsal kimlik oluşturarak varlıklarını sürdürebilmektedirler. Bundan dolayı işletmeler, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarıyla sosyal değerler üreterek, olumlu kurumsal kimlik, olumlu kurumsal imaj algısını yaratmak ve bulundukları pazarda rekabet avantajını elde etmeyi amaçlamaktadırlar. Bu bilince sahip işletmeler, olumlu bir imaj yaratmak ve güçlü bir itibara sahip olabilmek için topluma ve iletişim halinde olduğu tüm paydaşlarına karşı sorumluluklarını farkındalıkla yerine getirmektedirler. Dolayısıyla ekonomik, yasal, etik ve hayırsever sorumlulukların farkındalığıyla faaliyet gösteren işletmeler, toplum ve paydaşları açısından olumlu bir izlenim bırakarak güç elde etmektedirler. Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj ve kurumsal kimlik üzerine etkisi ele alınmıştır. Verilerin elde edilmesi için anket tekniği uygulanmıştır. Anket Türkiye'de İSO ilk 500 sıralamasına girmiş işletmeler arasından 200 işletmeye yapılmış olup 414 adet anket verisi toplanmıştır. Elde edilen bu veriler SPSS kullanılarak korelasyon ve regresyon analizleri ile test edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre kurumsal sosyal sorumluluğun kurumsal imaj ve kurumsal kimlik üzerinde olumlu ve pozitif etkilerinin olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal İmaj, Kurumsal Kimlik In today's business world, which is changing with the acceleration of globalization and competition is getting harder, businesses can continue their existence by creating corporate social responsibility studies, positive corporate image and positive corporate identity. Therefore, businesses aim to create positive corporate identity, positive corporate image perception and gain competitive advantage in the market they are in, by producing social values through corporate social responsibility studies. Businesses with this awareness, in order to create a positive image and have a strong reputation, are aware of their responsibilities towards the society and all the stakeholders they are in contact with. Therefore, businesses operating with the awareness of their economic, legal, ethical and philanthropic responsibilities have gained power by making a positive impression on the society and their stakeholders.In this study, the effect of corporate social responsibility on corporate image and corporate identity is discussed. Questionnaire technique was used to obtain the data. The survey was conducted on 200 businesses among the ISO top 500 companies in Turkey and 414 survey data were collected. These obtained data were tested with correlation and regression analyzes using SPSS. According to the results of the analysis, it was found that corporate social responsibility has positive effects on corporate image and corporate identity.Keywords: Corporate Social Responsibility, Corporate Image, Corporate Identity
Collections