Musical background effect on cognition: Mozart vs silence
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Çalışma, `Mozart vs. Silence` fon müziğinin biliş üzerindeki etkisini karşılaştırmak ve analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Yıllar boyunca yapılan araştırmalar, hem olumsuz hem de olumlu etki gösteren sonuçlarla çeliştiğinden, arka plan müziğinin bilişsel yeteneklerimiz üzerinde karmaşık bir etkisi olduğunu göstermektedir. Çalışmamız Mozart klasik eseri (Eine kleine Nachtmusik, k.25) ve sessizlik üzerine odaklanacaktır. Bu çalışmanın temel amacı Mozart'ı arka planda dinlemenin ve sessizliğin bilişsel etkisini göstermek ve etkilerini karşılaştırmaktır.Metodoloji: Bu araştırmanın iki evrede gerçekleştirilmesi planlanmıştır. İlk aşamada katılımcının sessiz bir arka planda Görev Değiştirme, Stroop, Wisconsin kart sıralama, Fitts yasası ve Corsi blok testini içeren bir kognitif test bataryası ile test edilmesi planlandı. Bir hafta sonra aynı test bataryası bu sefer Mozart (Eine kleine Nachtmusik, k.25) arka plandayken tekrarlandı. Yirmi iki kadın, on üç erkek çalışmaya alındı. Veriler SPSS 25 kullanılarak analiz edildi.Sonuçlar: Katılımcıların test sonuçları arka planda Silence ve Mozart arasında karşılaştırıldı, görev değiştirme farkı uyumsuz (P=0.033), Stroop uyumlu (p=0.004), Stroop uyumsuz (p=0.008). her iki koşul arasında istatistiksel olarak anlamlı bulunurken, Corsi blok ve Fitts yasası ile Wisconsin'in sonuçları önemsizdi.Tartışma: Mozart oturumu, Wisconsin kart sıralama, Fitts yasası, Corsi bloğundaki sessizlik oturumu ve stroop uyumlu ve stroop uyumsuz ve görev değiştirme uyumsuz olarak daha iyi bir performansla karşılaştırıldığında çok az fark gösterdi veya hiç fark göstermedi.. Wisconsin, dikkat, bilişsel esneklik, çalışma belleği, soyut düşünme ve görev değiştirmeyi ölçmek için kullanılırken, görev değiştirme testi de; dikkat değiştirme, hedef alma, görev kümesi yeniden yapılandırma süreçleri ve önceki görev kümesinin engellenmesi için kullanılır. Sonuç olarak çalışmamızın sonuçlarında klasik fon müziğinin yürütücü işlevlerde sessizlik koşullarına göre belirli bilişsel avantajları olduğu, ancak bu avantajın tüm bilişsel alanlarda olmadığı sonucuna varılabilir.Anahtar Sözcükler: Müzik, Biliş, Mozart Etkisi, Fon müziği, Nöropsikolojik Değerlendirme. Purpose: The study was done to compare and analyse the impact of background music `Mozart vs. Silence` on cognition. research over the years shows an intwined effect of background music over our cognitive abilities as the research is being conflicted with results both showing negative and positive effect. our study will focus on Mozart classical piece (Eine kleine Nachtmusik, k.25) vs silence, the main objective of this study is to show the cognitive effect of background listening to Mozart and silence and compare their effect.Methodology: Since the purpose of this research is related to the analysis of the effects of Mozart vs. Silence on the cognitive function, this research has been conducted in two phases; during the first phase will have the participants toke a cognitive battery. (PsyTool) that includes task switching, Stroop, Wisconsin card sorting, Fitts law, and Corsi block while being in silence. One after a week the same test but this time Mozart in the background. twenty-two females, thirteen males were enrolled in the study. the data was analyzed using SPSS 25. Results: The participants test results were compared between Silence and Mozart in the background, the difference of task switching incongruent (P=0.033), Stroop congruent (p=0.004), Stroop incongruent (p=0.008). between both conditions were statistically significant while Corsi block and Fitts law and Wisconsin's results were insignificant.Conclusion: The mozart session showed little to no difference when compared to the silence session in Wisconsin card sorting, Fitts law, Corsi block and a better performance in stroop congruent and stroop incongruent, and task switching incongruent. Wisconsin is used to measure attention, cognitive flexibility, working memory, abstract thinking and set shifting while task switching is used for attention shifting, goal retrieval, task set reconfiguration processes, and inhibition of prior task set. It can be concluded that classical background music has certain cognitive advantage over silence conditions in executive functions but not in all the domains so in the end we can conclude that it depends on the settings of the background music and the cognitive domains its targeting.Keywords: Music, Cognition, Mozart effect, Background Music, Neuropsychological Assessment.
Collections