Türk halk âdet ve inanmalarının halk eğitimindeki bozuk işlevleri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma kültür, kültürlenme, gelenek, inanma ve işlev kavramlarından hareketletemellendirilmektedir. 20. yüzyılın başlarından günümüze kadar Anadolu Kültürü‟nün;işlev, bozuk işlev vb. kavramlarla şekillendiği görülmektedir. Anadolu inanışlarındakievlenme biçimleri, ziyaret ve adak, ölüm inanışı ve yemek adetleriyle ilgili bozuk işlevlerbu çalışmanın sınırlılıklarını belirlemektedir. Tezin konusunu oluşturan kavramlar, işlevveya bozuk işlev olarak Anadolu‟daki birçok yaşantıyı etkilemiştir. Dolaysıyla buetkilenmeyle, kişilerin davranışlarında uyum ya da uyumsuz olarak isimlendirilen yapısalfarklar ortaya çıkmaktadır. Bu durumların eğitime yansıması, eğitimin sözcük anlamındanyola çıkılarak ilgili kavramların değerlendirmesi, bu tezin amacını oluşturmaktadır. This study is based on the concepts of culture, acculturation and multiculturalism. Itis seen that the concept of function and malfunction etc., which has been shaped bystructuralist views especially from the beginning of the 20th century to the present, playsan active role in shaping today's Anatolian Culture. In this context, malfunctions ofAnatolian beliefs about Wedding and Marriage, Becoming a Bride, Visiting and Vow,Death Belief and Meal Customs determine the limitations of this study. The concepts thatmake up the subject of the thesis have affected many lives in Anatolia as functional ormalfunctional beliefs. Therefore, with this influence, structural differences, calledadaptation or maladaptation, emerge in the behavior of individuals. In this context, thereflection of these situations on education, the evaluation of related concepts based on theword meaning of education, constitute the purpose of this thesis.
Collections