Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşleri
dc.contributor.advisor | Hamzaoğlu Birer, Aysun Rabia | |
dc.contributor.author | Beyaz, Yılmaz | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:21Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:21Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-07 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741655 | |
dc.description.abstract | Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu nitel çalışma, İç Anadolu Bölgesinde Müzik Eğitimi Ana Bilim Dallarında bireysel çalgı eğitimi dersini yürütmekte olan ve branşı yaylı çalgı olan 15 öğretim elemanına 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Uygulanan görüşme formu ile katılımcı görüşleri incelendiğinde çalgı eğitimi dersi veren öğretim elemanlarının çevrimiçi dersler konusundaki görüşlerinin; teknik altyapı olanakları, ders işleme yaklaşımları, donanım ve materyallere erişim, çevrimiçi derslerin etkililik ve yeterliliği, kullanılan öğretim materyalleri ve yapılan değişiklikler, değerlendirme, tutum ve motivasyon temalarında kümelendikleri görülmektedir.Yapılan araştırma sonucunda; Covid19 salgını sürecinde üniversitelerin uzaktan eğitimi yürütebilmek adına teknik altyapı sağladığı, öğretim elemanlarının ders ile ilgili materyalleri sisteme yükleyerek çevrimiçi ortamda paylaşıma hazır hale getirdikleri, çoğunlukla öğrencilerden video kayıtlar isteyerek uzaktan öğretim sürecini yürüttükleri ve değerlendirmeyi video kayıtlar aracılığıyla yaptıkları, öğrencilerin derse karşı istek ve motivasyon durumlarının yüz yüze eğitimle aynı düzeyde olduğu ,uzaktan eğitimde verilen sürenin dışına çıkarak başka platformlar aracılığıyla ekstra dersler yaptıkları, bazı öğretim elemanlarının yeni yöntem ve eserleri kullanma yoluna gittikleri ve çevrimiçi derslerde daha kolay icra edilebilecek eserler tercih ettikleri görülmüştür. Covid19 salgını sürecinde öğretim elemanlarının en çok karşılaştıkları sorunların ses kalitesi ve internet bağlantısıyla ilgili problemler olduğu, öğrencilerin bir bölümünde bilgisayar ya da yeterli internet kotası olmadığı, öğretim elemanlarının ise uzaktan eğitim sürecinde çoğunluklu olarak motivasyon kaybı yaşadıkları tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This qualitative study, which aims to determine the opinions of academicians about individual instrument training course during the Covid19 pandemic distance education period, was carried out by applying a semi-structured interview form consisting of 7 questions with 15 instructors whose branch is string instrument, who are conducting Individual Instrument Training in Music Education Departments in the Central Anatolia Region. When the views of the participants are examined with the interview form applied, it is seen that the opinions of the instructors giving instrument training courses on online lessons are clustered in the themes of technical infrastructure opportunities, teaching approaches, access to materials, effectiveness and sufficiency of online courses, teaching materials used and changes made, evaluation, attitude, and motivation.In conclusion of the research, during the Covid19 pandemic it was seen that universities granting technical background to continue distance education, academic personnel is uploading educational material to system and therefore readying to publish on online environment, performing online education progress by mostly asking to students for video recordings and evaluating the students on these video recordings, making extra classes by using external platforms and extending the standard class time, some academicians pursue new methods and materials, and prefer the easier to use materials in online courses. During the Covid19 pandemic, participants mostly highlighted the issues related to sound quality and connection problems, some of the students not having computer or inadequate internet quota for sufficient connection, making evaluation by video recordings, and although academic personnel having moral loss in online education progress. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Covid19 salgını dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretim elemanlarının bireysel çalgı eğitimi dersine yönelik görüşleri | |
dc.title.alternative | Academicians' views on individual instrument training during the Covid19 pandemic period distance education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-07 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | String instruments | |
dc.identifier.yokid | 10261098 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 704982 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |