Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzay, Serkan
dc.contributor.authorKocaman, Selçuk
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:21Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:21Z
dc.date.submitted2022-07-20
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741653
dc.description.abstractAraştırmada Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Osmaniye ili ve ilçelerinde bulunan TOBB Osmaniye Fen Lisesi, Osmaniye Anadolu Lisesi, Kadirli Atatürk Anadolu lisesi, Kadirli Şehit Muhammet Mustafa Karabörk Fen Lisesi, Düziçi ÇEAŞ Anadolu Lisesi ve Düziçi Fen Lisesi'nde öğrenim gören `543` 9.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Varış ve Cesur tarafından 2012 yılında geliştirilen `Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe research, it was aimed to determine the attitude levels of the 9th-grade students towards the music lesson. The scanning model was used in the research. The study group of the research consists of `543` 9th-grade students studying at TOBB Osmaniye Science High School, Osmaniye Anatolian High School, Kadirli Atatürk Anatolian High School, Kadirli Martyr Muhammet Mustafa Karabörk Science High School, Düziçi ÇEAŞ Anatolian High School, and Düziçi Science High School in Osmaniye province and its districts. `Attitude Scale Towards Music Lesson` developed by Varış and Cesur in 2012 was used in the research. The obtained data were analyzed using the SPSS program. According to the results obtained from the research, it was concluded that the 9th-grade students' attitudes towards the music lesson were at a high level. Suggestions were made for these results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOrtaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları (Osmaniye ili örneği)
dc.title.alternativeThe attitudes of 9th grade students in secondary education towards musi̇c lessonv (Osmaniye province example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-20
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.identifier.yokid10261369
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid729061
dc.description.pages51
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess