Okullardaki örgüt kültürü ile politik taktikler arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okullardaki örgütsel kültür ile politik taktikler arasındaki ilişkinin incelenmesiBu araştırmada, öğretmenlerin sahip oldukları örgütsel kültür algıları ile politik taktik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 512 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Örgütsel Kültür Ölçeği ve Politik Taktikler Ölçeği ile toplanmıştır. Değişkenler arasındaki ikili karşılaştırmalarda t-testi, üç ve daha fazla karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve ilişkiyi ortaya koymada Pearson Korelasyon testi ve bir değişkenin diğer değişkeni yordayıp yordamadığının tespiti için regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, öğretmenler okullarda sırasıyla en çok görev kültürünü, destek kültürünü, başarı kültürünü ve bürokratik kültürü algılamaktadırlar. Algılanan örgütsel kültüre ilişkin öğretmen görüşleri; örgütsel kıdem ve cinsiyet değişkenlerinde anlamlı bir farklılık göstermezken, mesleki kıdem değişkeninde anlamlı farklılık ortaya çıkmaktadır. Öğretmenlerin politik taktik algılarında sırasıyla en çok izlenim (etki) yönetimi, koalisyon oluşturma, çevre oluşturma (ağ Kurma), kendini sevdirmeye çalışma, mecburiyeti (bağımlılığı) arttırmak, suçlu arama ve bilgi yönetimi belirlenmiştir. Algılanan politik taktiklere ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyete ve örgütsel kıdeme göre çevre oluşturma (ağ kurma) alt boyutunda anlamlı farklılık göstermezken, mesleki kıdem ve örgütsel kıdemin diğer alt boyutlarında anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Araştırmada öğretmenlerin örgütsel kültür ve politik taktikler algıları arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Örgütsel kültürün, politik taktik davranışlarını yordadığı tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Politik Davranış, Politik Taktik, Örgütsel Kültür, Okul Kültürü, Öğretmenler Surveying the relationship between organizational culture and political tactics in schoolsIn this study, it was aimed to determine the relationship between teachers' perceptions of organizational culture and their perceptions of political tactics. The sample of the study consists of 512 teachers. The research data were collected by the Organizational Culture Scale and the Political Tactics Scale. In this study, the t-test for paired comparisons between variables, one-way analysis of variance (ANOVA) for three or more comparisons, Pearson Correlation test to reveal the relationship, and regression analysis to determine whether one variable predicted the other variable were used.According to the findings of the research, teachers mostly perceive task culture, support culture, success culture and bureaucratic culture in schools. Teachers' views on perceived organizational culture; While there is no significant difference in organizational seniority and gender variables, there is a significant difference in professional seniority variable. In the political tactical perceptions of the teachers; The impression management, coalition building, networking, ingratiating, increasing indispensability, scapegoating and information management were determined respectively. Teachers' views on perceived political tactics did not differ significantly according to gender and organizational seniority sub-dimension of networking (networking), while there was a significant difference in professional seniority and other sub-dimensions of organizational seniority. In the study, a significant relationship was found between teachers' perceptions of organizational culture and political tactics. It has been determined that organizational culture predicts political tactical behavior.Keywords: Political Behavior, Political Tactics, Organizational Culture, School Culture, Teachers
Collections