Okul yöneticilerinin eğitim konulu filmlerdeki temsiline ilişkin bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulların hedeflerinin gerçekleştirilmesi ve verimliliklerinin artırılmasında okul yöneticileri önemli bir rol oynamaktadır. Bu çerçevede, okul yöneticisinin eğitimdeki öneminin toplum tarafından anlaşılması ve benimsenmesi okulların gelişimi için son derece önemlidir. Hem bir sanat dalı hem de geniş kitlelere ulaşan bir kitle iletişim aracı olan filmler, toplumun okul yöneticisine bakışını yansıtması ve izleyicinin bakış açısına yön vermesi nedeniyle okul yöneticisinin toplum tarafından nasıl algılandığını inceleme fırsatı sunan önemli bir araçtır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün 2018 yılında yayınlamış olduğu `Mesleki Çalışma Dönemi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Programı Örnek Film Listesindeki` filmler aracılığıyla okul yöneticilerinin sinema filmlerindeki temsilini derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. İncelenen filmlerin ve filmlerde yer alan okul yöneticilerinin betimsel özelliklerine yer verilerek okul yöneticilerinin filmlerde nasıl temsil edildiği sekiz kategoride incelenmiştir. Diğer taraftan, okul yöneticilerinin öğretmen ve öğrencilerle olan iletişimi eleştirel söylem analizi ile irdelenmiştir. Çalışma sonucunda, incelenen filmlerdeki 60 okul yöneticisi karakterinin 46'sının `erkek` olduğu görülürken 32'sinin `orta yaş üstü` olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, 8 kategoride incelenen okul yöneticisi karakterleri arasında en fazla `destekleyici okul yöneticisi` karakterine rastlanırken `otoriter okul yöneticisi` karakteri ikinci sırada yer almıştır. School administrators play a significant role in achieving the goals of schools and increasing their efficiency. In this context, the understanding and adoption of the importance of the school administrator in education by society are remarkable for the development of schools. Films, which are both a branch of art and a mass media tool that reaches large audiences, are important tools that offer the opportunity to examine how the school administrator is perceived by societies. Because it provides an opportunity to examine how the school administrator is perceived by society via reflecting the society's view of the school administrator and directing the viewer's perspective. This study aims to analyze the representation of school administrators in movies through the films in the `Vocational Study Period and Candidate Teacher Training Program Sample Film List` published by the Republic of Turkey Ministry of National Education, General Directorate of Teacher Training, and Development in 2018. While the study analyzes the descriptive features of both films in general and school administrators in the movies, it considers eight categories to show how the school administrators are represented in the examined films. On the other hand, the communication of school administrators with teachers and students has been examined through critical discourse analysis. As a result of the study, it is seen that 46 of the 60 school administrator characters are `male`, while 32 of them are `above the middle age`. Moreover, among the school administrator characters examined in 8 categories, the `supportive school administrator` character is seen the most, while the `authoritarian school administrator` character takes the second place.
Collections