Farklı oranda yüzey sertleştirici kullanılarak üretilen plakların dinamik yükler altında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapı elemanlarına birden fazla yük etki etmektedir. Bu yükler kalıcı, hareketli ve yatay olarak gruplandırılabilmektedir. Günümüzde, yapı elemanlarının bu yüklere karşı dayanıklılığını test edebilecek birçok yöntem geliştirilmiştir. Bu yöntemler arasında çarpma etkisi analizi en çok tercih edilenleridir. Bu nedenle, bu tez çalışmasında farklı yüzey sertleştiriciler ile üretilmiş plakların incelenmesi sırasında bu yöntemler kullanılmıştır. Öncelikle, 9 beton plak (450×450×60 mm) farklı miktarlarda yüzey sertleştiricileri kullanılarak elde edilmiştir. Sonrasında, bunlardan 9 tanesi çarpma etkisi analizinde incelenmiştir. Bütün deneyler sırasında, çekiç kütlesi 14 kg olup, serbest düşme yüksekliği 500 mm, 400 mm, 300 mm olarak alınmıştır. Elde edilen bu plakların çarpma etkisine karşı verdiği tepkiler ise ivmeölçer, yer değişimi algılayıcı, kuvvet algılayıcısı, veri toplayıcısı ölçüm cihazları yardımıyla ölçülmüştür. Kaydedilen bu değerler kullanılarak elemanlarda oluşan ivme-zaman, hız-zaman, deplasman-zaman grafikleri oluşturulmuştur. Deneysel çalışma sonucunda elde edilen değerlerler incelenmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Constructional elements are being affected by more than one loads. These loads can be grouped as dead, live and horizontal. Today, various methods have been developed to determine the durability of constructional elements against these loads. Among them, especially impact effect analysis and three-point bending test are the most preferred ones. Therefore, in this thesis, these methods were used as tools to evaluate slabs produced with different surface hardness. First, 12 concrete slabs of 450×450×60 mm in size were obtained by using different amounts of surface hardness. Then, them (9) were examined with the impact effect analysis test. In all experiments, the hammer mass was determined as 14 kg and the free fall height were 500 mm, 400 mm and 300 mm, respectively. The responses of the slabs to impact effect were measured with measuring devices such accelerometers, displacement sensors, force sensors and data collectors. Acceleration-time, velocity-time and displacement-time graphs of the experimental elements were created by using these recorded values. Finally, the values obtained from all the experimental studies carried out in this thesis were examined. According to the results, some suggestions were made.
Collections