Akışkan,yapı,zemin etkileşimine göre ham petrol boru hatlarının tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sıvı taşımacılığında en çok kullanılan yöntem boru hattı ile taşımasıdır. Özellikle ham petrol ve akaryakıt gibi enerji üretilen sıvıların taşınması için oldukça yaygın olarak boru hatları ile taşıma yapılmaktadır.Boru hattıyla taşımanın üstünlükleri olarak ekonomik taşımacılık, işletmesi kolaylığı, otomasyona elverişlilik, gömülü hat olması nedeniyle çevre dostu olması, gömülü hattın sabotaja karşı güvenlikli olması, tankerle petrol taşımacılığını sona erdirmesi, hat kapasitesini artırmanın mümkün olması, gömülü hattın trafik ve benzer servisleri engellememesi, rota seçmenin karayolu ve demiryolundan daha kolay olması, kaza oranının düşük olması, araçların geçemeyeceği yerden geçmesinin mümkün olması gibi faktörlerden söz etmek mümkündür. Boru hattının yapımı ise ön etüt, keşif ve fizibilite çalışmaları, güzergâh seçimi, harita çalışmaları, basınçlı iletim hidroliği, gerilme analizi, geoteknik analiz, birleşim detayları ve imalat-inşaa maliyetinin belirlenmesidir.Bu tez çalışmasının amacı; enerji koridoru olan Türkiye'de petrol boruhattı taşımacılığının artan kapasitesinin doğuracağı boruhattlarının yapımı için Hidrolik-Geoteknik-Yapı Etkileşimli tasarım ve projelendirme kriterlerini ortaya koymak, bir uygulama ile tasarımı daha belirgin ve uygulanabilir kılmak, hidrolik olarak basınçlı iletim hattı olan boruhatlarıyla taşımacılık maliyetini diğer taşımacılığı maliyetleri ile karşılaştırmak olarak ifade edilebilir. The most used method in liquid transportation is transportation by pipeline.Pipelines are widely used to transport energy-generated fluids such as crude oil and fuel oil. The advantages of pipeline transportation are economical transportation, ease of operation and automation. Pipelines are also economically and environmentally friendly than any other modes of transport as they are buried underground reducing greenhouse gas. Due to this, pipelines have become popular in transportation of crude oil and fuel oil. Construction of the pipeline is preliminary survey, exploration and feasibility studies, route selection, map tests, transmission hydraulics, stress analysis, geotechnical analysis, joint details and production-construction-cost determination. Construction of the pipeline will lead to the increased capacity of the oil pipeline transportation. Hydraulic and Geotechnical Structure reveals interactive design and project criteria to make it more clear and workable design with an application, can be expressed as comparing the cost of transportation with pipelines that are hydraulically pressurized transmission lines with other transportation costs.
Collections