İç mimarlık eğitiminde çevrim içi öğrenmeye yönelik geri bildirim yöntem önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital çağ olarak tanımlanan bu süreçte, medya iletişim teknolojileri de evrim geçirmiştir. Bu sürecin çıktısı olan yeni teknolojilerin tümü gündelik hayatın vazgeçilmez birer parçası olmaya başlamıştır. Özellikle mobil teknolojiler yepyeni ara yüzlerin ortaya çıkmasına yol açarken dünyayı algılama, düşünme ve yorumlama süreçlerimizi de kökten bir değişime uğramıştır.Gelişen teknoloji ile birlikte tasarım temsil biçimlerinin yetersiz kalması mimaride yeni medya kullanımı ihtiyacını doğurmuştur. Günümüze kadar geleneksel temsil biçimlerini, çizgi, perspektif, fotoğraf vb., kullanan mimarlık disiplini yeni medya araçlarının geleneksel temsil araçlarını taklit edebilmesi sayesinde yeni bir temsil biçimine ve yepyeni bir tartışma ortamına sahip olmuştur. Bu ortamda eğitim ve temsil paradigmaları kabuk değişimi geçirmiştir. 2020 yılında başlayan Covid-19 pandemisinin yol açtığı değişimler eğitime de yansımıştır. Özellikle tasarım eğitiminde, geleneksel tasarım anlayışının ötesinde yeni bir yaklaşımla çevrim içi araçlarının kullanımının arttığı görülmektedir. Çalışma kapsamında tasarım eğitiminde çevrimiçi öğrenme üzerine bir geri bildirim yöntemi geliştirilmiştir. Bu bağlamda, tez yürütücüsünün bir dönem boyunca yürüttüğü iç mimarlık temel tasarım dersinin önemi, tarihçesi, dünyada ve Türkiye özelinde dersin veriliş biçimleri araştırması yapılmıştır. Pilot çalışma, veri toplama ve analizi yöntemi, bulgular ortaya konularak kuantum temelli öğrenme anlayışına yönelik çevrim içi öğrenmeye yönelik bir model geliştirilmiştir. In this process, which is defined as the digital age, media communication technologies have also evolved. All of the new technologies, which are the output of this process, have become an indispensable part of daily life. While mobile technologies in particular have led to the emergence of brand new interfaces, our processes of perceiving, thinking and interpreting the world have also undergone a radical change.The inadequacy of design representations with the developing technology has led to the need for the use of new media in architecture. The discipline of architecture, which has used traditional forms of representation, such as line, perspective, photography, etc., has gained a new form of representation and a brand new discussion environment thanks to the new media tools' ability to imitate traditional representation tools. In this environment, education and representation paradigms have undergone a shell change.The changes caused by the Covid-19 pandemic, which started in 2020, were also reflected in education. Especially in design education, it is seen that the use of online tools has increased with a new approach beyond the traditional design approach. Within the scope of the study, a feedback method on online learning in design education was developed. In this context, a research was conducted on the importance and history of the interior architecture basic design course, which the thesis coordinator conducted for a period, and the way the course was taught in the world and in Turkey. The pilot study, data collection and analysis method, and the method developed for the quantum-based learning approach were examined by revealing the findings.
Collections