Anne-babası boşanmış ve boşanmamış ergenlerde sosyal beceri ve kaygı düzeylerinin akademik başarıları ile ilişkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Boşanma, aile içerisindeki tüm aile fertlerini yakından ilgilendiren ve etkileyen bir durumdur.Boşanan çiftlerin etkilenmesinden ziyade ailenin tüm üyeleri en çokta çocuklar etkilenmektedir. Boşanmandan sonra aile üyelerinin tüm yaşam şartları bozulmakta ve çocuklar anne ya da babasından ayrı yaşamaktadır.Boşanma sonrasında anne ya da babanın evden ayrılması, çocuğun başka okula gitmesi, arkadaşlar ve yaşam şartlarındaki farklılıklar çocukların bu duruma alışmalarını zorlaştırmakta, sosyal becerilerini olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuz yönde olan değişimler ergen çocuklarda değişik sorunlarla ortaya çıkmaktadır.Bu araştırmada anne-babası boşanmış 84ergen ile aynı yaş grubundaki anne-babası boşanmamış 217 ergenin sosyal beceri ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki İstanbul il örneklemi içinde incelenmiştir. Ayrıca buna bağlı olarak, çalışmada öğrencilerin bazı bireysel özelliklerine ve ailelerine ilişkin değişkenlere göre anne-babası boşanmış ve boşanmamış ergenlerin sosyal becerileri ve kaygı düzeyleri arasındaki anlamlı farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada ölçme aracı olarak, Sosyal Beceri Ölçeği, Sürekli-Durumluk Kaygı Envanteri ve araştırmacı tarafından hazırlanan öğrencilerin bireysel ve ailesel özelliklerine dair bilgileri içeren Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırmada bağımsız değişkenlere verilen cevaplara ilişkin frekans analizi yapılmıştır. Örneklem grubunu oluşturan ergenlerin kaygı düzeyi ve sosyal beceri arasındaki ilişkiler korelasyon tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca bağımsız değişkenlerle bağımlı değişkenler arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığı incelenmiştir. Boşanmamış ailedeki öğrencilerin sosyal beceri puanları ile kaygı düzeyi puanları arasında pearson korelasyon analizi sonucunda değişkenler arasındaki zayıf kuvvetli ilişki anlamlı bulunmuştur (r=,250; p<0,05). Boşanmış ailedeki öğrencilerin sosyal beceri puanları ile kaygı düzeyi puanları arasında pearson korelasyon analizi sonucunda değişkenler arasındaki düşük kuvvetli ilişki anlamlı bulunmuştur (r=,440; p<0,05). Divorce is a phenomenon closely related to all members in the family. Divorceis the biggest blow to the kids. After the divorce, they are used to completely changingthe layout, and probably one of the parents are staying away.Parents divorce, children and the realization of the event, as well as the feeling of their father lives lost. During this period, one of the parents from leaving the house, new school, friends, and children's adaptation to changes in the order of the home immeasurably adversely affects social skills. These disadvantages, kids can show it indifferent disorders.In this research, it was researched the relationships between anxiety levels and social skills of adolescents 84 whose parents had divorced and the same range of 217 whom are not divorced at the county of İstanbul. Also with relation to this, it was tried to determine the meaningful difference between social skills and anxiety levels of the adolescent's` parental marital status with respect to variables of their family and their own some individual characteristics.In this research, Social Skills Scale, State-Trait Anxiety Inventory and individual's information forms which were related to students` individual and their families` characteristic information prepared by researcher were used as a scale instrument.In this study, it was done the frequency analysis of spreading of answers given to the independent variables. The relationships between social skills and anxiety levels of adolescents consisting of scale group were analyzed by using thecorrelation method. Also, it was examined whether there were meaningful differences between independent variables and dependent variables or not.As a result of the pearson correlation analysis between the social skill scores and anxiety scores of the students in the divorced family, the weak strong relationship between the variables was found significant (r=,250; p<0,05). As a result of pearson correlation analysis between the social skill scores and anxiety scores of the students in the divorced family, the low-strong relationship between the variables was found significant (r=,440; p<0,05).
Collections